زاینده رود احیا نشود اصفهان نابود می شود/اقدام عاجل ملی برای حفظ اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اگر زاینده رود احیا نشود خطر نابودی اصفهان نزدیک است و برای تحقق این امر نیازمند اقدام عاجل ملی هستیم.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: باید از وزرات نیرو پرسید، ماحصل «پویش الف-ب ایران» برای اصفهان چیست،استان اصفهان در شرایط خشکسالی بسیار شدید به سر می برد و باید احیای رودخانه زاینده رود همانند احیای دریاچه ارومیه در اولویت‌های وزارت نیرو قرار بگیرد چراکه اگر این اتفاق نیفتد تبعات جبران ناپذیری در انتظار اصفهان است.

وی افزود: دراثر خشکی زاینده رود شاهد ۲۱ روز ناسالم در اثر فعالیت کانونهای گردوغبار هستیم؛ باید تامین حقابه های کشاورزی و اجرای طرحهای انتقال آب به حوضه زاینده رود از اولویت های مهم وزارت نیرو شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۳۰۵ روستای اصفهان از طریق تانکر آبرسانی می شود و ۱۲ هزار از باغات استان اصفهان در معرض تنش خشکی است.

وی به تنش خشکی ۳۰۰ هزار اصله درخت کنار مادی ها اشاره ای کرد و گفت: ۱۰ ماه است که رودخانه زاینده رود خشک شده است و در آینده نزدیک نوار ساحلی رودخانه نابود می شود.

شیشه فروش با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری سامانه موثر بارشی در اصفهان فعال نبود، گفت: میانگین بارشها دراستان اصفهان از ابتداتاکنون ۱۲۷ میلیمتر است که ۳۴ درصد نسبت به بلندمدت کاهش دارد و استان اصفهان نیازمند اقدام عاجل ملی است چراکه تبعات خشکسالی شامل فرونشست زمین، فعالیت کانونهای گردوغبار و عدم کشت کشاورزان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1518201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =