این یک ظلم به پاورلیفتینگ ایران است

حسین شیروانی،رییس سازمان لیگ پاورلیفتینگ معتقد است که این رشته ظرفیت داشتن یک فدراسیون مستقل را دارد.

عرفان حاج‌بابایی: روزهای دهم و یازدهم خرداد، یک اتفاق تاریخی در ورزش ایران رخ داد و آن هم برگزاری اولین دوره مسابقات لیگ پاورلیفتینگ باشگاه های کشور بود. مسابقاتی که دور رفت آن در بابلسر و با حضور پاراژ، رییس فدراسیون جهانی پاور لیفتینگ برگزار شد و دور برگشت و فینال این مسابقات هم قرار است تا اوایل تیرماه برگزار شود.

در حاشیه برگزاری دور رفت اولین دوره لیگ پاورلیفتینگ، گفت و گویی داشتیم با حسین شیروانی، رییس سازمان لیگ پاورلیفتینگ که توضیحات او در خصوص برگزاری این مسابقات را در ادامه می خوانیم:

شیروانی در خصوص برگزاری اولین دوره این مسابقات گفت: این مسابقات با حضور 9 تیم در دو گروه برگزار شد که دور رفت آن در بابلسر بود و دور برگشت در تاریخ 19، 20 و 21 خردادماه در مشهد برگزار می شود و پس از مشخص شدن تیم های راه یافته به دور نهایی، در تاریخ 3 و 4 تیر، دور فینال بازی ها در ارومیه برگزار می شود و دو تیم از چهار تیم راه یافته به دور نهایی بازی ها به مسابقات جام باشگاه های جهان که قرار است مردادماه در همان ارومیه برگزار شود، راه می یابند.

شیروانی همچنین در خصوص حضور رییس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ در بابلسر برای افتتاحیه این مسابقات گفت: آقای گاستون پاراژ در روز اول این مسابقات حضور پیدا کرد و از نزدیک شاهد افتتاح لیگ پاورلیفتینگ ایران بود. پاراژ روز سه شنبه هم با وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک دیدار کرد و از دیگر نکات مهم این مسابقات، حضور مامورین وادا در سالن بود و آن ها از ورزشکاران تست دوپینگ به عمل آوردند.

این یک ظلم به پاورلیفتینگ ایران است

رییس سازمان لیگ پاورلیفتینگ در ادامه گفت: پاورلیفتینگ این ظرفیت را دارد که صاحب یک فدراسیون مستقل شود و از زیر چتر فدراسیون پرورش اندام بیرون بیاید. به نظرم این ورزش دارای پتانسیل زیادی است و با این همه قهرمان و مدال آور، عدم داشتن یک فدراسیون، ظلم به این ورزش است. امیدوارم با رایزنی ها و تلاش هایی که در این زمینه می شود، پاورلیفتینگ به یک فدراسیون مستقل تبدیل بشود.

شیروانی در پایان گفت: از همه رسانه ها بابت پوشش این مسابقات تشکر می کنم و این خواهش را از رسانه ها دارم تا به ما در پوشش این مسابقات کمک کنند چرا که هر جا پوشش رسانه ای وجود داشته باشد، اسپانسرها هم حضور می یابند و این درنهایت سبب رشد این ورزش می شود. لیگ پاورلیفتینگ نو پا است و اگر اسپانسر وجود نداشته باشد، عملا لیگی هم پا برجا نخواهد ماند.

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =