یک میلیون و ۷۴۰ هزار تن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

ایرنا نوشت: مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۵۰۵ تن کالا پارسال از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

«اسماعیل حسینی»افزود: این کالاها به ارزش ۹۱۴ میلیون و ۷۵۵ هزار دلار از گمرکات استان مرکزی به مقصد ۹۸ کشور  از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

وی ادامه داد: وزن و ارزش این کالاهای صادر شده سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل  آن به ترتیب سه و ۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، لوازم آشپزخانه و منزل، ایزوگام، مصنوعات پلاستیکی و یک‌بار مصرف، مصنوعات شیشه‌ای و بلور، قوطی آلومینیومی، دستمان کاغذی، مقاطع فولادی(ناودانی)، تیر برق، شمش آلومینیومی و گل‌های آپارتمانی از جمله عمده کالاهای صادر شده در این مدت از گمرکات استان بوده‌ است.

حسینی خاطرنشان کرد: ۱۵۳ هزار و ۷۷۹ تن کالا به ارزش ۴۷۲ میلیون و ۵۳۴ هزار  دلار کالا سال گذشته به استان مرکزی وارد شد که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از نظر وزنی ۱۵ درصد کاهش داشته و از نظر ارزش یک درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: این کالاها از ۵۲ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، آلمان و هند به استان مرکزی وارد شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: کویل آلومینیوم، مواد اولیه تولید پوشک، پاکت آبمیوه و متعلقات، ماشین‌آلات و  قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی و مفتول فولادی از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان در این مدت بوده‌ است.

حسینی گفت: ۷۵۳ پرونده قاچاق به ارزش ۸۲۳ میلیارد و  ۳۸۸ میلیون ریال پارسال در استان مرکزی تشکیل شد این پرونده‌ها از نظر ارزش ۳۱ درصد کاهش داشته و از نظر تعداد چهار درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: پارچه، لوازم خانگی برقی، ماینر، لوازم یدکی خودرو، موتور سیکلت، انواع لوازم خانگی غیر برقی، فلش، دیزل ژنراتور برقی، پوشاک، گردو و بادام، لوازم جانبی موبایل، لاستیک، آرایشی و بهداشتی، هارد، دستگاه جوش، لوازم ورزشی، دوربین و پتو از جمله عمده کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت در استان مرکزی بوده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۱۹ میلیارد و ۹۸۱ میلیون و ۲۷۳ هزار ریال درآمد ملی و استانی سال گذشته در گمرکات این استان کسب شد که نسبت به مدت مشابه  قبل از آن ۱۶ درصد کاهش دارد.

حسینی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت یک هزار و ۹۰۵ میلیارد و ۴۰ میلیون و ۶۲۴ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲ درصد افزایش یافته‌ است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =