۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
روبل دیجیتال در راه بازار رمز ارزها

 راشاتودی نوشت: رییس کمیته دومای دولتی روسیه گفت: تنها چند ماه دیگر، تا راه‌اندازی اولین نمونه از شکل جدید ارز ملی روسیه، روبل دیجیتال، باقی است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایبِنا ، آناتولی آکساکوف، بیان کرد: روبل دیجیتال در حال حاضر ارزشمندترین شکل پول است. وی گفت: بانک مرکزی روسیه قرار است به زودی نقشه توسعه ارز دیجیتال را منتشر کند و نمونه اولیه آن باید تا پاییز آماده شود. وی ادامه داد: ممکن است آزمایش این شکل پول در اواخر سال ۲۰۲۱ یا ابتدای سال ۲۰۲۲ آغاز شود و افزود که ممکن است ارز دیجیتال طی دو تا سه سال برای معاملات داخلی استفاده شود.

ناظر مالی روسیه در اکتبر سال ۲۰۲۰، مفهوم روبل دیجیتال را آشکار کرد. این شکل جدید پول در کنار روبل های نقدی و غیر نقدی قرار خواهد گرفت. مقامات روسی می گویند برخلاف ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، روبل دیجیتال  خطرات کمتری دارد، زیرا با پشتوانه بانک مرکزی صادر می شود و با پول سنتی پشتیبانی می شود.

در ماه فوریه، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که تنظیم کننده در مورد راه اندازی روبل دیجیتال با جامعه بانکی مشاوره داشته است. وی قول داد که توضیحات مفصل تری تا تابستان ارائه شود و پس از آن، حوزه گفتگوی بیشتر درباره این طرح با مردم، فعالان بازار و بانک ها باز خواهد بود.

223324

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =