شدت گرفتن کرونا در همدان سبب تعطیلی برخی فعالیت‌ها شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: رشد صعودی آمار کرونا در این استان سبب تعطیلی برخی از فعالیت‌ها با هدف تلاش برای مهار این ویروس شد.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ لیدا رفعتی در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: به دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا طبق تصمیم ستاد مقابله با این ویروس برگزاری مراسم و همایش‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی فعلا تعطیل است.

وی گفت: همچنین در این راستا استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی سالنی، آموزشگاه ها، کافه و قهوه خانه‌ها و شهربازی‌ها در همدان تعطیل شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع کرونا در نهادهای دولتی نیز اجرای طرح دورکاری به ویژه برای کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای پیش‌بینی شد.

رفعتی ادامه داد: طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته کمترین میزان پروتکل‌های بهداشتی مربوط به آرامستان ها با ۵۹ درصد، سپس به ترتیب دفاتر پیشخوان دولت با ۶۰ درصد، دفاتر خدمات بیمه ۶۳ درصد، پاساژها ۶۴ درصد، نانوایی‌ها ۶۵ درصد و مطب ها با ۷۰ درصد است.

وی گفت: هتل ها و مراکز اقامتی با ۸۵ درصد، ادارات و سازمان ها ۸۰ درصد، مساجد و اماکن متبرکه با ۷۷ درصد و داروخانه ها با ۷۴ درصد بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: ۸۸ درصد شاغلان در ادارات و سازمان ها و ۸۴ درصد شاغلان در موسسه ها و بانک ها ماسک می زنند، همچنین ۹۶ درصد شهروندانی که از وسایل نقلیه استفاده می‌کنند نسبت به استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا توجه دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: ۶۱ درصد متصدیان و شاغلان در مراکز و اماکن صنفی و صنعتی و ۵۸ درصد مردم هنگام مراجعه به مراکز و اماکن عمومی ماسک می زنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =