۰ نفر
۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
مشاوره آنلاین با دکتر رامین علوی

در این مقاله نظر شما را به توصیه هایی درباره مشاوره آنلاین جلب می کنیم. هدف این توصیه ها افزایش دانش و آگاهی شماست. چراکه در دنیای امروز برای حفظ سلامت امکانات نوینی فراهم شده است. امکاناتی که شما لیاقت آشنایی و استفاده از آنها را دارید.

مشاوره آنلاین روز به روز در حال توسعه است. هر روز که می گذرد تعداد کسانی که از این خدمات تخصصی استفاده می نمایند، بیشتر و بیشتر می شود. هر فردی برای داشتن یک زندگی شاد و سالم به مشاوره تخصصی روانشناسی نیاز دارد. اینترنت، روانشناسان متخصص را بیشتر از گذشته در دسترس عموم مردم قرار داده است. درنتیجه با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین، دغدغه ها و مشکلات زندگی را رفع نموده و با آرامش خاطر و شاد زندگی کنند.

به طور کل افراد یک جامعه در طول زندگی خود به مشاوره فردی، مشاوره خانواده یا سایر انواع مشاوره ها نیاز پیدا می کنند. شما ممکن است در شهرهای بزرگ زندگی کنید. در این شرایط مراجعه به دکتر روانشناس در تهران کار دشواری نیست. اما در شهرهای بزرگ نیز ممکن است موانعی برای دریافت مشاوره بوجود آید. مشاوره آنلاین این موانع را کاهش می دهد.

تصورات اشتباه در خصوص مشاوره آنلاین شامل چه مواردی می شوند؟

مشاوره روانشناسی که به صورت آنلاین ارائه می شود، در واقع همان مشاوره تخصصی روانشناسی است که در بستر اینترنت و با استفاده از ابزار های مبتنی بر شبکه به متقاضی عرضه می شود. این مشاوره از نظر تخصصی تفاوتی با مراجعه حضوری  ندارد. مشاوره آنلاین می تواند از طریق چت، گفتگوی آنلاین یا تلفنی و حتی بوسیله تماس تصویری انجام شود. در ادامه برخی از اشتباهات رایج را در خصوص مشاوره های آنلاین معرفی می کنیم.

صرفا برخی از انواع مشاوره های روانشناسی به صورت آنلاین قابل ارائه است

بسیاری از مردم تصور می کنند مشاوره آنلاین روانشناسی محدود است. و شامل برخی از خدمات تخصصی روانشناسی می شود. اما اگر بپرسید که آیا می توان برای درمان وسواس یا اعتیاد از مشاوره های آنلاین روانشناسی استفاده نمود؟. با قاطعیت تمام به شما می گوییم بله. شما می توانید در همه موارد زیر از مشاوره آنلاین استفاده کنید:

مشاوره های فردی

خانواده درمانی

مشاوره ازدواج

مشاوره کودک

مشاوره آنلاین توسط متخصصان و روانشناسان ارائه نمی شود.

هر چند بسیاری از سایت ها و سامانه های غیر متخصص، خدمات مشاوره را مدیریت می کنند. اما اصولا مشاوره آنلاین بایستی توسط متخصصان مشاوره و روانشناسان مدیریت و ارائه شود. در واقع این نوع مشاوره باید از صفر تا صد زیر نظر و با مدیریت روانشناس انجام پذیرد. بنابراین قبل از مشاوره حتما از متخصص بودن فردی که به ارائه خدمات مشاوره می پردازد، اطمینان حاصل نمایید.

مشاوره آنلاین رایگان ارائه می شود

تصور اشتباه دیگری که در خصوص مشاوره آنلاین وجود دارد، رایگان بودن آن است. ممکن است مشاوره آنلاین به صورت محدود رایگان باشد. اما در کل این نوع خدمات مشاوره رایگان نیست. مشاوره روانشناسی آنلاین مشابه جلسات روانشناسی حضوری است. در اصل یک درمان تخصصی است که مشمول پرداخت هزینه می شود.

مشاوره آنلاین به اندازه کافی موثر نیست

برخی تصور می کنند مشاوره آنلاین تاثیرگذاری کافی را ندارد. یا برای این که تاثیرگذاری کافی را داشته باشند به زمان مشاوره بیشتری نیاز دارند. در صورتی که این نوع مشاوره را امتحان کنید به این نتیجه خواهید رسید که مشاوره های روانشناسی آنلاین کاملا موثر اند. در صورتی که با جدیت این مشاوره ها را دنبال کنید و به توصیه های روانشناس خود عمل نمایید، به نتایج مطلوب دست خواهید یافت.

هویت روانشناس در جلسات مشاوره آنلاین پنهان می ماند

برخی از افراد تصور می کنند در صورتی که به سایت ها یا سامانه های روانشناسی برای دریافت مشاوره آنلاین مراجعه نمایند، هویت روانشناس برای آن ها مشخص نخواهد شد. این تصور یک اشتباه رایج است. در صورتی که به سایت های معتبر برای دریافت مشاوره، مراجعه کنید، هویت روانشناس برای شما مشخص است. شما می تواند بر حسب سوابق کاری و تخصص روانشناس های مختلف، متخصص مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در بسیاری از سایت ها شماره نظام روانشناسی متخصصان نیز ارائه می شود. تا شما بتوانید از تخصص کافی مشاوران اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که هویت روانشناسان برای شما مشخص نباشد، ممکن است به سایت نامعتبری برای دریافت مشاوره مراجعه نموده اید.

معیار مشخصی برای انتخاب روانشناس متخصص به صورت آنلاین وجود ندارد

تمامی معیارها و اصولی که برای انتخاب روانشناس متخصص در مراجعه حضوری وجود دارد، می تواند در خصوص مشاوره آنلاین نیز صادق باشد. با این تفاوت که لازم نیست نگران بعد مسافت و رفت و آمد به مطب متخصصان باشید. البته متخصصان در ساعات بیشتری در دسترس شما هستند.

شما می تواند با بررسی تخصص و سوابق متخصصان روانشناسی و با بررسی نظرات مراجعان قبلی، به راحتی مشاور و متخصص مورد نظر خود را انتخاب کنید. اغلب سایت ها این امکان را برای شما فراهم می آورند که نظرات افرادی که قبلا از مشاوره آنلاین استفاده کرده اند، مشاهده کنید.

به مشاور آنلاین نمی توان اعتماد کرد

مشاوره آنلاین از تمامی قوانین حاکم میان روانشناس و افرادی که خدمات تخصصی روانشناسی دریافت می نمایند، تبعیت می کند. به این معنا که تمامی گفتگو ها و مسائلی که در جلسات مشاوره آنلاین نیز مبادله می شود، رازی میان مشاور و بیمار است. درنتیجه هرگز در جایی بازگو نمی شود. روانشناس متخصص در این نوع مشاوره نیز رازدار بیمار خود بوده و قابل اعتماد است. در صورتی که به روانشناس خود اعتماد نکنید، جلسات برای شما موثر نخواهند بود.

برای استفاده از مشاوره آنلاین لازم است مسلط به استفاده از کامپیوتر و اینترنت باشید

بسیاری از افراد احساس می کنند استفاده از بستر اینترنت برای دریافت مشاوره با پیچیدگی همراه است. و مناسب افرادی است که تسلط کافی برای استفاده از کامپیوتر و اینترنت را دارند. اغلب متخصصان برای مشاوره آنلاین از ساده ­ترین بستر ها و پلتفرم ها استفاده می نمایند. تا افراد بدون هیچ دغدغه و نگرانی، با سهولت تمام از این خدمات استفاده نمایند. پلتفرم های رایج همچون واتس آپ، تلگرام و ... برای ارائه مشاوره استفاده می شوند.

معرفی یکی از خدمات مشاوره آنلاین

شاید شما به خدمات مشاوره آنلاین نیاز داشته باشید. می توانید با مراجعه به سایت دکتر رامین علوی به آدرس drraminalavi.com و کلیک بر روی مشاوره آنلاین از مشاوره های تخصصی ایشان بهره مند شوید. دکتر علوی، دکتری تخصصی روانشناسی دارد. او در اروپا دوره دیده است. برای رفاه بیشتر افراد، علاوه بر مشاوره حضوری، امکان ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره را به صورت آنلاین فراهم نموده است.

شما می توانید به روز ترین، تخصصی ترین و با کیفیت ترین خدمات روانشناسی در حوزه های مختلف را از دکتر علوی دریافت کنید. ایشان سعی دارد تا با تکیه بر تخصص و تجربه، به شما در یافتن مسیر روشن کمک نماید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1437733