درآمد یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی چقدر است؟

ایسنا نوشت: مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت که درآمد یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی سه میلیون تومان در ماه است.

فریدون خودنیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تولید برق از نیروگاه خورشیدی اظهار کرد: نیروگاه‌های خورشیدی از منبع خدادادی تغذیه می‌شوند و نیاز به مواد اولیه ندارند.وی ادامه داد: لرستان یکی از استان‌های معتدل کشور محسوب و بیشترین راندمان برای نیروگاه خورشیدی را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه دولت روی این موضوع اهتمام و سرمایه‌گذاری ویژه دارد و برق نیروگاه‌های خورشیدی را خریداری می‌کندودر این راستا امتیاز ویژه به لرستان داده است،بیان کرد: در لرستان به ازای هر واحد مسکونی و هر انشعاب می‌توانیم ده کیلو وات پروانه ظرف کمتر از نیم‌ساعت صادر کنیم.

خودنیا گفت: یک قرارداد ۲۰ ساله منعقد و دوماه یکبار هزینه برق را پرداخت می‌کنیم و  این می‌تواند منبع درآمد خوبی محسوب شود.

درآمد یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی چقدر است؟

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه حداقل درآمد یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلو واتی سه میلیون تومان در ماه است و چنانچه کسی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در یک نیروگاه خورشیدی انجام دهد و پنل خورشیدی را روی پشت بام منزل خود نصب کند ماهانه سه میلیون تومان درآمد خواهد داشت، افزود: هر چه کیلو وات بالاتر برود درآمد هم بالاتر می‌رود.

وی بیان کرد: نرخ بازگشت سرمایه در نیروگاه‌های خورشیدی نزدیک به سه سال است، بعد از این سه سال فرد ۱۷ سال سود خالص خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: در استان می‌توان ۱۰ هزار پروانه صادر شود و مردم باید به ما اعتماد کنند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =