جنبه مردمی رزمایش مواسات و کمک مومنانه پررنگ شود

مسئول گروه جهادی شهدای هسته‌ای بجنورد گفت: نکته‌ای که درباره رزمایش مواسات و کمک مومنانه نباید فراموش شود جنبه مردمی و شکل جهادی آن است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان شمالی ؛علی حمیدی‌منش عنوان کرد: نکته‌ای که درباره رزمایش مواسات و کمک مومنانه نباید فراموش شود، جنبه مردمی و شکل جهادی این کار است.

مسئول گروه جهادی شهدای هسته‌ای مسجد صاحب‌الزمان بجنورد با اشاره به فعالیت جهادگران از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا گفت: اگر بخواهیم زمانی برای آغاز رزمایش مواسات گروه‌های جهادی و به ویژه گروه جهادی شهدای هسته‌ای عنوان کنیم باید به سال ۹۵ برگردیم، یعنی روزهایی که این گروه رسماً کار و فعالیت خود را شروع کرد.

حمیدی‌منش تصریح کرد: مسجد صاحب‌الزمان در محله‌ای که در بجنورد که به نام "محله پشت شهربازی" مطرح است این روزها مرکز ثقل و نقطه وصل بچه‌های بسیجی و دغدغه‌مند است. محله‌ای که برخی آن را جز مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار شهری قلمداد می‌کنند.

وی درباره فعالیت‌های کرونایی این گروه جهادی گفت: از همان روزهای اولیه انتشار اخبار کرونا گروه جهادی شهدای هسته‌ای در تمامی زمینه‌های پای کار کاهش هزینه‌های شیوع این ویروس منحوس بود.

حمیدی‌منش تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، کمک به تجهیز بیمارستان صحرایی امام حسن (ع) بجنورد، ضدعفونی و گندزدایی محله و… از جمله فعالیت‌های گروه جهادی شهدای هسته‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین اسلام مبنی بر کسب اطلاع و جویا شدن از احوال همسایگان از ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل از همسایگان و اهالی محله خبر داد و گفت: همین آمارهای دقیق ارسال کمک‌های مردمی را هدفمند پیش می‌برد.

مسئول گروه جهادی شهدای هسته‌ای مسجد صاحب‌الزمان بجنورد درباره آخرین فعالیت‌های جهادگران بیان کرد: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و تاکید حضرت آقا مبنی بر دستگیری از نیازمندان سومین مرحله تهیه و توزیع بسته‌های غذایی به ارزش ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان میان خانواده‌هایی که بیماران کرونایی در خانه دارند و یا کسب و کار آن‌ها به واسطه کرونا آسیب دیده است، جز آخرین فعالیت‌های گروه جهادی ما است.

وی ضمن اشاره به توزیع بهداشتی به همراه این بسته‌های غذایی محتویات این سبد کالا را شامل برنج، مرغ، رب، ماکارونی و سویا عنوان کرد و گفت: در توزیع این بسته‌ها تعداد اعضای خانواده و شرایط مالی تعیین کننده حجم و میزان ارزش بسته‌ها است.

حمیدی‌منش توزیع ۱۱ هزار بسته بهداشتی را یکی دیگر از فعالیت‌های حمایتی این گروه برشمرد و تاکید کرد: هزینه تمامی این بسته‌های بهداشتی نیز از محل کمک‌های خیرین تأمین اعتبار شده است.

مسئول گروه جهادی شهدای هسته‌ای مسجد صاحب‌الزمان بجنورد پایش نیازمندان حقیقی را نتیجه فعالیت ۷۰ تیم دونفره از جهادگران این گروه عنوان کرد که با کار شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته یک لیست دقیق را جهت توزیع کمک‌ها تهیه کردند.

وی محل تأمین اعتبار این کمک‌های را خیرین و کسبه معتمد عنوان کرد و گفت: تا این‌جای کار ریالی از اعتبارات دولتی به گروه ما اختصاص پیدا نکرده و البته جنبه مردمی و نیت خیر واقفین برکت کار جهادگران است.

حمیدی‌منش تلاش بی‌وقفه و خستگی ناپذیر بچه‌های مسجد و گروه جهادی را به عنوان رمز موفقیت و ضمانت شکست کرونا و پایدار شدن شرایط کشور عنوان کرد و تاکید کرد: برکت کار جهادی را در نمازی که جهادگران اهل سنت و شیعه گروه ما در کنار یکدیگر به جا می‌آورند، متبلور است و این از زیبایی‌های رزمایش مواسات در خراسان شمالی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =