استاندار همدان: خلوتی شهرها بهترین راه برای مقابله با کرونا است

استاندار همدان گفت: مسدود کردن ورودی و خروجی های استان ها در اختیار ستاد استانی نیست، بلکه با تصمیم ستاد ملی و دستور شخص رییس جمهوری انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی که در نشست اعضای ستاد  استانی پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس در استان سخن می گفت، کاهش تردد در شهرها را بهترین راه کنترل زنجیره انتقال کرونا دانست و خاطرنشان کرد:
شهرها باید برای مقابله با ویروس کرونا خلوت شود و در این راستا فرمانداران از همه ابزارها برای کاهش تردد شهروندان در معابر استفاده کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از ستاد ملی کنترل و مبارزه با کرونا خواسته ایم که خروجی استان‌هایی که بیشترین آلودگی را دارند، مسدود کنند، افزود: شرایط را باید کنترل و پیشگیری کنیم تا سیستم درمانی بتواند برای اندک افرادی که مبتلا می‌شوند، چاره‌ای بیندیشد چراکه اگر چین توانست بر این بیماری غلبه کند به این دلیل بود که مردم در پیشگیری همکاری کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید در آحاد مردم این باور به وجود آید که این ویروس به هیچ کس رحم نمی‌کند، تصریح کرد: عامل انتقال این ویروس از انسان به انسان هست لذا بهترین راه مقابله با آن این است که در اجتماعات شرکت نکنیم.

شاهرخی با یادآوری این امر که مردم حتما باید در خانه بمانند و تا زمانی که خودمان رعایت نکنیم این بحران ادامه خواهد داشت، گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت و در صورت پیشگیری و کنترل های لازم تا پایان فروردین ماه درگیر این بیماری هستیم.

 وی با اشاره به اینکه در ستاد استانی مبارزه با کرونا کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است افزود: از عملکرد کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی و رسانه‌ها در انتشار اخبار کرونا ویروس رضایت داریم.

استاندار همدان با اعلام اینکه نقش اصحاب رسانه بسیار مهم است که اگر وجود نداشته باشد زنجیر اطلاع رسانی پاره خواهد شد، اظهار داشت: برای ایجاد باور صحیح دست یاری به سوی اصحاب رسانه بلند می‌کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در استان از روز دوم اسفندماه آغاز شد، افزود: آمادگی لازم برای سه فاز ایجاد شده و از همان ابتدا سناریوهای مختلف توسط دانشگاه علوم پزشکی مطرح شده اما اولویت اول ما پیشگیری است و امیدواریم به فازهای دیگر نیازی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه شیب واگیری این ویروس و درگیری مردم بسیار تند و رو به بالاست و اگر رعایت نکنیم، تعداد بیشتری مبتلا می‌شوند، اضافه کرد: استان همدان برای مقابله با ویروس کرونا در آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =