۱ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
زلزله قطور، ۱۲۷ مصدوم داشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه مدیریت بحران زلزله قطور خوی آخرین اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی گفت:  از مجموع ۱۲۷ مصدوم زمین‌لرزه‌های رخ داده در قطور و سلماس ۶ نفر در بیمارستان بستری هستند و بقیه افراد سرپایی مداوا شدند.
وی افزود: تا به امروز ۴۹۰۹ عدد چادر، ۴۰۲۲ والور و ۴۳۴۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین مردم توزیع شده است.
وی ادامه داد: از سایر استانها نیز بیش از ۳۰۰۰ چادر و ۴۰۰۰ بسته غذایی به منطقه ارسال شده است.
رحمانی خاطرنشان کرد: کمیته ساماندهی احشام زنده و تعیین تکلیف احشام تلف شده برگزار شد و در ۳ روستا با ایجاد ۷ واحد نگهداری ۱۱۰۰ واحد دام زنده ساماندهی شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته توسط بنیاد مسکن ۴۰۰۰ واحد نیاز به بازسازی دارند که ۳۷۰۰ واحد روستایی و ۳۰۰ واحد نیز در شهر قطور هستند و ۱۳۰۰ واحد مسکونی نیز نیاز به تعمیر دارند ضمن اینکه ۳۷۰۰ واحد تاسیسات دامی و ۲۱۰ واحد تجاری و آموزشی و فرهنگی نیز نیاز به بازسازی دارند.
رحمانی گفت: ۶ اکیپ دامپزشکی در محل حضور دارند و تا به امروز نسبت به بررسی موضوعات مربوطه و نیز در ۷ روستای اصلی و هدف نسبت به جمع آوری ۲۵۵ راس دام تلف اقدام شده است.
وی ادامه داد: با تدبیر مقام عالی استان همه واحد های مسکونی نوار ۲۰ کیلومتر مرزی بیمه هستند و تیم های تخصصی در حال ارزیابی خسارت هستند.
وی در خاتمه گفت: از مجموع واحدهای آموزشی در مناطق زلزله زده ۲ مدرسه نیاز به بازسازی و ۳ مدرسه نیز نیاز به مقام سازی دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =