۱۳ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
امروز بر تو ملت عراق  گریستم

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با «برهم صالح» همتای عراقی خود در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اعلام کرد، تعداد نظامیان آمریکایی در عراق به حدود ۵۰۰۰ نظامی کاهش یافته است.

ترامپ به رغم تنش‌ها میان بغداد و واشنگتن و تصویب مصوبه خروج نظامیان خارجی از این کشور گفت: «ما (آمریکا و عراق) یک رابطه بسیار خوبی داریم».
ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره «رابطه خیلی خوب» این کشور با عراق ، در حالی مطرح شده است که به دنبال اقدام واشنگتن در ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس جانشین سازمان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، پارلمان عراق مصوبه خروج نظامیان خارجی از عراق را تصویب کرد و ترامپ در واکنش به این مصوبه، دولت عراق را به تحریم تهدید کرده بود

ترامپ درباره آینده حضور نظامیان آمریکایی در عراق و یا خروج آنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «ما خواهیم دید که چه خواهد شد». رئیس‌جمهور آمریکا که بارها از مواضع «جورج بوش » و «باراک اوباما» در بی‌‎توجهی به نفت عراق صحبت کرده و گفته بود که «ما باید نفت (عراق) را بر‌می‌داشتیم»، در دیدار امروز با رئیس‌جمهور عراق درباره نفت عراق تاکید کرد: «ما حرف‌های زیادی داریم که باید درباره آنها صحبت کنیم».
وی همچنین اعلام کرد، پیش از ترک داووس سوئیس ، در نظر دارد یک کنفرانس خبری ترتیب دهد. در اینجا مایلم این پرسش را از رییس جمهور عراق بکنم که استعمار ومستعمره از نظر شما چه مفهومی دارد؟؟

مستعمره، یعنی کشوری که ارتش استعمارگر با حضور غیر قانونی وبه گونه ای إشغالگر ، یکی از مقام های رسمی آن کشور را با همراهانش، طی عملیاتی غیر قانونی و با تعرض به سیادت و استقلال عراق، ترور کرده و آن را  با افتخار به جهانیان اعلام کند  و هنوز اندک زمانی در حدود بیست روز از این رخداد تاثر آور ، سپری نگردیده است که رئیس جمهور کشور. ، بدون هرگونه اعتراضی، وبا مخالفت رای یک ملًت ونمایندگان آنان ، که ده روز پیش ، قانون خروج نیروهای اشغالگران واستعمارگران امریکایی را در مجلس ملت ، به تصویب حدً اکثری رساندند . به دیدار استعمارگر ونقض کننده استقلال کشور متبوعش ، شتافته ، و به وی دست دوستی و شفقت می‌دهد. او در این راستا ، روز قبل از ملاقات ، از سوی ملًت عراق ، پیام دریافت می دارد که مباد . به چنین اقدامی دست زنید. ، امًا افسوس وهزاران افسوس ، که این ملت او نبودند ، آری بنظر می رسد که تبار او جدای از این ملًت سلحشور وغیور می باشد .

چنین بنظر می رسد که دموکراسی ، عراقی ویا  سعودی ، ویا جز اینها از وابستگان مزدور را نمی شناسد . ارزش ، سیاست های صهیونیستی ، وامریکایی وبه بیانی دیگر ، غربی  - عبری - عربی های وابسته بشمار می آید . نه منافع‌ملی و خون فرزندان ملتی که سالها محنت وشکنجه وسختی دوران صدام را کشیده اند، واکنون باید دستخوش سیاست های وابستگان به استعمار . همچون شما گردند. 

امروزه در جهان وروابط دیپلماتیک ، اگر کشوری ، تعرض به شهروند کشور دیگر را کند، سفیر  احضار شده و گاه به  قطع روابط سیاسی وجز اینها می گردد ، اما در عراق ، قوانین تفاوت دارد.
در عراق همچون یک قرن پیش کاپیتولاسیون ووالاتر از آن حاکم است . استعمارگر ، حقً آن را دارد که رای  پارلمان را زیر پاگزارده و به وسیله رییس جمهور کشور عراق ، مصوبۀ قانونی پارلمان را به زباله دان اندازد.. وفراتر از این حتی آزادانه فرزندان کشور را به خاک و خون کشد.

مردم جهان سوم وخاورمیانه ودر این راستا ، عراق باید همواره با خفًت وتنگدستی ومحنت ورنج وبدبختی ، روزگار خویش را سپری کرده .  و سهم آنان چون در این پهنه به دنیا آمده ونفت سرشار ومنابع ومعادن فراوان وسرزمین حاصلخیز دارند ، باید برده وار زندگی کرده ورفاه کاخ سفیدنشینان وملتشان را فراهم سازند..

امریکا ادعا می نماید که ملت عراق را از چنگال صدام ، نجات داده است.. صدامی که بیش از سه دهه ، دست نشانده امریکائیان بود ، وخون هزاران شهید بی گناه را بر زمین ریخت ، امریکاییان از ظلم او آگاه نبوده .. وپس از اطلاع از شرایط حکومت ددمنشانه وخونخوار او . و جاری کردن اشک تمساح بر ملت مظلوم عراق ، ارتش خود را به فداکاری واداشته وهزاران کیلومتر،  از  آن سوی جهان به عراق گام نهادند وملًت را از یوغ آن خونخوار ، نجات دادند..

و دست آورد آزادی ودموکراسی را به ملت آن تقدیم داشتند.

امروز بر مظلومیت ملت عراق ، گریستم. امروز چهره های چروکیده وپژمرده جوان های پیرنمای عراقی در ذهنم ، جولان می نمود. تا چه وقت ؟ وتا چه هنگام؟
من در این اندیشه هستم که چگونه رییس جمهور کشور عراق ، در بازگشت به عراق ، گام به سرزمین باصطلاح ملتش ..  نهاده ودیده در دیدگان ملًت مظلوم ورنج کشیده آنان می دوزد.
تاریخ چنین بوده است که همواره نام نیک مردانی همچون سردار ابو مهدی مهندس را که عمری برای ملت خود تلاش نموده وسرانجام به شهادت رسید ، از یاد نبرده وماندگار تا جهان برقرار است ، باقی است . ونیز تاریخ چنین بوده است که ظلم وستم وخونریزی اسکندرها ، و حجًاج ها ، ومتوکًل ها ، وصدام ها را در صفحه های سیاه تاریخ ملت خود وجهان به ثبت رسانیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =