تکمیل حلقه اشتغال با همایش مدرسه، دانشگاه و تعاون

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری از تکمیل حلقه اشتغال با برگزاری همایش مدرسه، دانشگاه و تعاون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری "سید فیروز عسگری" از برگزاری همایشی یک روزه با محوریت کارگاه ایده شو، تجلیل از ایده های برتر، بازدید از مراکز صنعتی و برگزاری کارگاه های تخصصی خبر داد.

سید فیروز عسگری افزود : امسال  132 دانش آموز نخبه و برگزیده المپیادی از مدارس فنی و حرفه ای و کارودانش پسرانه در این همایش شرکت کردند که نسبت به سال گذشته 40 درصد بیشتر است.

عسگری نقش هنرستان ها در گسترش فضای کسب و کار و اشتغال زایی را حائز اهمیت خواند وگفت: در پایان برنامه توسعه باید 50 درصد از دانش آموزان در رشته های مهارتی مشغول شوند که وظیفه آموزش وپرورش را توسعه ی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش دانست و بر این مهم تاکید نمود.

وی گفت: اگر در یک خانواده ، مدرسه و یا روستا یک دانش آموز پیدا شود که مشکل اشتغال نداشته باشد و کار آفرین باشد و یاد بگیرد که از شرکت های تعاونی استفاده نماید حتما الگو خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش این است که هنر جویان خود را بیابند و بتوانند ایده های خود را به طرح تبدیل کنند و این طرح را به مرحله اجرا در بیاورند و کار آفرین گردند.

سید فیروز عسگری گفت: چه بسیار بودند کسانی که در مسیر کار آفرینی دچار شکست شدند و ناامید نشدند و توانستند به ایده ها و رویا های خود دست پیدا کنند. امیدواری را شرط مهم در ورود به بازار کار و اشتغال زایی دانست و از دانش اموزان خواست با خود باوری در تحقق خواسته ها و ایده های خود گام بردارند.

عسگری در پایان خاطر نشان کرد: همایش مدرسه، دانشگاه و تعاون با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش ، اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت، بانک توسعه تعاون و مرکز علمی کاربردی استان برگزار شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =