برای حل مشکلات کرمانشاه به ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر برای حل مسائل استان به ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، جلسه ستاد مدیریت بحران پیش از ظهر امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه) با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران و رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: طی روزهای اخیر جلسات و توافقات بسیار مطلوبی در استان داشتیم که امید است با محقق شدن آنها مدیران برای جلوگیری از بحران‌ها بروز رسانی بهتری داشته باشند.

وی افزود: استان کرمانشاه به دلیل شرایط اقلیمی مجموعه حوادث از جمله زلزله، سیل، حوادث کوهستانی، پدیده ریزگردها و آتش سوزی جنگل‌ها را در خود دارد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل وقوع حوادث در غرب استان، موجی را از شرق به غرب متصل کردیم و به همین دلیل میانگین اطفاء حریق به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: فرصتی مادی و معنوی با عنوان اربعین برای استان وجود دارد که مردم استان باید در شرایطی ایمن این سفر را تجربه کنند و مجموعه‌های مرتبط در استان باید برای این امر تعامل و تلاش لازم را داشته باشند.

صحرایی اضافه کرد: ما وارث برخی اقدامات قبلی هستیم که برخی وظایف در یک محدوده زمانی مشخص انجام نشده است، زلزله سال ۹۶ نمونه‌ای از آن بود که امکان انجام برخی اقدامات وجود داشت.

وی تشریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی ساختمان دولتی و عام المنفعه و همچنین مراکز مذهبی در غرب استان داریم که قابلیت استفاده ندارند و هیچ اتفاقی در برخی اماکن مانند آموزش و پرورش ثلاث باباجانی نیفتاده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: راه آهن کرمانشاه برای تکمیل خدمت رسانی کامل به مردم نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و این هزینه ها امروز بر استان سنگینی می‌کند.

صحرایی افزود: شکل گیری مرکز تخصصی امداد و نجات کوهستان در استان حائز اهمیت است، همچنین تجهیز انبارها و سیستم اطفاء نیز مهم است، امهال تسهیلات مناطق زلزله زده برای بافت فرسوده نیز اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: ساختمان‌هایی در مناطق زلزله زده وجود دارد که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون ناتمام باقی مانده‌اند، در صورت وجود اعتبار برای تکمیل سازه‌ها، این ساختمان‌ها در اولویت قرار می‌گیرند.

استاندار کرمانشاه در ادامه بیان کرد: در مناطق شمالی و جنوبی کرمانشاه رودخانه‌ها و مسیل‌هایی وجود دارد که می‌تواند ظرفیت گردشگری ایجاد کند، در عین حال حل مشکلات آبشوران نیز مسئله مهمی است.

وی به اقدامات مطلوب حوزه آبخیزداری نیز اشاره کرد و در پایان گفت: در حال حاضر برای حل مشکلات مذکور به ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که ۲۶ هزار میلیارد ریال صرف مناطق زلزله زده و سایر آن صرف باقی امور استان می‌شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه از محمد طیب صحرایی رئیس ستاد مدیریت بحران استان و افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تجلیل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1900178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =