۱۶ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
بسم الله ! انتخابات نزدیک است

شهر شلوغ است، بسیار شلوغ! نه تنها قلب ایران بلکه قلب زمین "خاورمیانه بزرگ" نیز شلوغ است.

 در این آشفته بازار خبری رسانه های منطقه علیه ایران که کشورمان را متهم به خرابکاری در عراق و لبنان کرده اند،  همین کافی بود که شایعه استعفای ظریف را بشنویم!  در اوضاع فعلی کشورهای همسایه و دست به دست شدن فیلم هایی که عراقی ها از تریبون های ایران پخش می کنند مبنی بر اینکه ایران سرمایه آنها را به غارت می برد؛ این هم در نوبه خود سناریویی بود که بگویند ظریف پا پس کشیده است، ظریف حتما مقصر بوده است که عقب نشسته است، ظریف، اتش گرفتن کنسولگری را تاب نیاورد و نتوانست مدیریت کند!

معنی این شایعه تنها همین تحلیل ها را در سطح منطقه و جهان مخابره می کند!

در وضعیتی که رهبران ناتو گردهم می آیند و درباره ایران تصمیم می گیرند، در حالی که عراقی های خشمگین به کنسولگری ایران حمله می کنند، در حالی که پمپئو ایران را به آشوب های عراق متهم می کند، در حالی که سفیر عربستان از واشنگتن می گوید سوختن کنسولگری ایران کمترین اتفاق است! در این زمان فعلی این شایعات خبری تنها از سوی دشمنانی شانتاژ می شود که به دنبال پروپاگاندای رسانه ای علیه ظریف هستند. آیا اینها با درز این اخبار به واقع برای ایران نگرانند؟! ایا آنها به دنبال کشاندن ایران به یک جنگ تمام عیار هستند؟ نمی توان غیر از این متصور بود!

این شایعات نخ نما در حالی است که دیپلماسی به قدرت در حال پیشبرد سیاست خارجی ایران است. سفرهای هدفمند عراقچی گواه این ادعا است. نشست کمیسیون برجام گواه این ادعا است، پیوستن 6 کشور به اینستکس گواه این ادعاست. اظهارات مدیر جدید آژانس اتمی گواه این ادعاست، پیام کتبی ایران به آبه شینزو گواه این ادعا است. شکست فشار حداکثری آمریکا و توسل به اشوب در عراق و لبنان گواه این ادعاست. آمدن میانجیگران به ایران گواه این ادعاست. سیگنال های امارات و سعودی گواه این ادعاست. آرام شدن خلیج فارس گواه این ادعاست. از همه مهمتر تعهدات برجامی که مقامات اروپا را آچمز کرده است گویای دیپلماسی موفق ایران است.

از سویی دیگر در حالی که آمریکا و اسرائیل از برکناری عبدالهمدی در عراق کف و صوت می زنند و همزمان، بن علوی برای میانجیگری به تهران می آید، برخی در داخل آب در آسیاب خودی می ریزند و با انتشار این شایعات دیدار و مذاکره با هیات عمانی را به دنیا فرمالیته و نمایشی نشان می دهند و وزیر خارجه را بی اعتبار جلوه می دهند.

این خودی ها یا ناخودی ها با چه هدفی تخریب رئیس جمهور و وزیر خارجه اش را دنبال می کنند؟

البته این مسبوق به سابقه است؛ از تخریب رئیس جمهور در رسانه ملی تا دست گرفتن پلاکارد در روزی که قرار بود همبستگی ملی نشان دهیم! این صدای رسانه ملی ماست که گویی یک شبکه خارجی علیه حکومت کشورمان سخنوری می کند!

وضعیت خاورمیانه، وضعیت جهان، وضعیت ایران با وجود تحریم ها، جای سخن نیست که به دنیا مخابره کنیم که وزیر خارجه کشورمان استعفا داده است! بازی با شأن نماینده کشورمان بازی با حیثیت مملکت است. وزیر خارجه به جای پاسخ به سوال های سیاست خارجی از سوی خبرنگاران ، باید به مخالفانش پاسخ بدهد! آنهم در حالی که ترامپ در حال مذاکره با همپیمانان اروپایی علیه ایران است! آنهم در وقتی که مکرون به دنبال راضی کردن ترامپ برای لغو تحریم ها علیه ایران است! آنهم در وقتی که همتایان ظریف در لندن گردهم آمده اند و ظریف در حیات دولت باید پاسخ یاوه های آنها را می داد ، نه اینکه بگوید اگر استعفا داده بودم الان اینجا در خدمت شما نبودم!

این نوع شایعه پراکنی ها، این نوع شعاردادن ها در راهپیمایی ها، تنها برای امروز نیست، دولت های قبل نیز بعضا گرفتار این نوع دو قطبی سیاسی در جامعه بوده اند. چه در زمان دولت هاشمی مرحوم که کشور در راه سازندگی بود و شعار سیب و پیاز یک قیمت سر میدادند چه این زمان که کشور همچنان در حال خودکفایی در عرصه اقتصاد، علم، تکنولوژی و صنعت بازدارندگی است. منتهی اینبار جنس آن فرق می کند. مخالفان وقیح تر از گذشته به دشمن گرا می دهند.

این روزها فرق چندانی با دوره سازندگی ندارد. منتهی جنس آن فرق می کند ، آن زمان کشور با همدلی توانست زیر بار تحریم جهانی و هشت سال جنگ تحمیلی کشور را از سقوط نجات دهد، اینبار نیز با تعامل و گفتگو با قدرت های جهان در حال نجات همان وضعیت به مراتب بدتر  است، چراکه فی الحال دور تا دور ایران در محاصره پایگاه نظامی آمریکا است، دو ر تا دور مرز ایران تروریسم رخنه کرده است. کشورهای منطقه در آشوب بی هویتی و بی دولتی به سر می برند.

ایا وزیر خارجه کشورمان به تنهایی می تواند از زیر بار وضعیت فعلی منطقه و فشار قدرت های جهانی، کشور را مدیریت کند؟

منطقه در آتش است و بالطبع کار دیپلماسی و نیروهای مسلح سخت تر ؛ این زمان کشور نسبت به دوره سازندگی به همدلی و اتحاد بیشتری نیازمند است.

دست کم می دانیم که دشمن از این تفرقه خوشحال است و عراقی ها از سخنرانی های داخل ایران از طرف عده ای خاص خشمگین!

فرض مثال ظریف هم برود، ایا درست می شویم؟ آیا مملکت گل و گلستان می شود و تحریم ها رفع و سایه جنگ دور؟ بسم الله ! انتخابات نزدیک است... اما مساله ظریف نیست مساله کاسبی از وضعیت فعلی منطقه، جهان و ایران است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    5 66
    عالی بود.
    • GB ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
      0 0
      ظریف استعفا بده اوضاع از اینی که هست بدتر میشه!؟ باور نمیکنم ، البته شما به رپورتاژ ادامه بده ، . آی مردم در شرایط حساس کنونی شما دپ نزنید تا آقایان از چپ و راست به حاکمیت ادامه دهند
  • CZ ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    73 1
    اگر اوضاع مملکت یکدست بود که شاهد این اتفاق ها نبودیم
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      4 31
      لابد اینم تقصیر دلواپساس
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      52 3
      اگه تقصیر دلواپسا نیست پس کیه؟ اونا هستن که همش ساز مخالف میزنن
  • CZ ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    8 106
    روزی میشه که قدر ظریف رو میدونیم، با این روند هرکسی جای ظریف بیاد اوضاع همینه
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      70 1
      بشین تا اون روز بیاد
  • حمید CZ ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    6 8
    متاسفانه این رسانه ها حساب شده این خبرها رو میزنن الان که نشست کمیسیون برجام نزدیکه ظریف رو بی اعتبار نشون میدن
  • ناهید CZ ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    38 0
    اقای ظریف خودشون انتخاب کردن
  • CZ ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    8 7
    والا هربار که میانجی میاد تو کشور همین اش و همین کاسه ، اگه میزاشتن وزارت خارجه کارشو بکنه که اوضاع مملکت این نبود که
  • جواد CZ ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    9 6
    خبرآنلاین باز علم ظریف برداشت
  • شاهین CZ ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    53 1
    خانم نویسنده بسم الله رو خوب اومدی خخخخخخخ
  • CZ ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    116 7
    دو سال دیگه فقط دندون رو جیگر بزارید ، نزارید هم انتخابات امریکا با امدن ترامپ تکلیف همه معلوم میشه حمله نظامی قطعیه چون دیگه ترامپ نیاز به رای نداره که حمله نکنه
    • بی نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      115 2
      انتخابات مجلس نزدیکتره، دوسال زیاده، گرچه اینا همه چیشونو وصل کردن به انتخابات امریکا وای به حال مملکتی که اموراتشو منوط به شرایط سیاسی اونور بککنه
  • سعید CZ ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    66 3
    باز همه مسائل رو به منطقه ربط دادید میخواهین توجیه کنین کم کاریتون رو تو مساله حمله به کنسولگری
    • شمس تبریزی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      3 40
      شاید هم بد نشده که به کنسولگری حمله کردن. بهانه دادن دست ما. اون احمقی که توی پارلمان عراق نشسته و قبلا با داداش اش حسین توی آمریکا بیزنس داشته، هنوز خیلی زوده که بفهمه بازی سیاسی یعنی چی. منظورم عدنان الزرفی هست. احمقانه ترین کاری که کرده این بود که پول بگیره و یه مشت اراذل را بریزه تو کنسولگری ایران. این شیعه احمق که تا دیروز توی کثافت خودش در نجف دست و پا میزده و بعد شده مترجم پل برمر و استاندار نجف و یه مشت شترسوار پاپتی بیابانهای نجد و یه عده یانکی گاوچرون هنوز خیلی زوده که بفهمن ایران اگر اراده کنه، به راحتی میتونه اوضاع عراق را به هم بریزه. خیال میکنم به آمریکایی ها و وهابی ها درس دادیم. اما به یه عده شیعه پاپتی عربانه سوار مثل العبادی هم باید یاد بدیم که راه آرامش عراق از ایران میگذره. ما هنوز مشت آهنین خودمون را تو اونجا نشون ندادیم. العبادی یه بچه سوسوله که توی لندن سرش تو کتاب بوده تا دکترا بگیره. او زا سال 2003 سیاستمدار شده. هنوز خیلی زوده تا بفهمه کارکرد سیاست چیه و از کجا میشه زیر دمش آتش گذاشت. پسر صدام را با اون گندگی که داشت ویلچر نشین کردیم. اینها که عددی نیستن
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      7 0
      چرا با همه چی عنادورزی می کنید؟ چشاتونو باز کنید خب ببینید اوضاع رو وزیر خارجه ربطی به مسائل منطقه نداره؟ تو این وضعیت واقعا ما باید بگیم وزیرمون اصلا معلوم نیست موندگار یا نه یه شایعه احمقانه که کسی جز خود اون رسانه زرد جدیش نگرفت
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    67 3
    این حرفا رو باید به مسولین کیهان بزنید
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    17 8
    کم کاری وزارت خارجه رو لطفا با مظلوم نمایی ماستمالی نکنید
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      7 8
      چه کم کاری اقا؟ مگه گذاشتن کار کنه؟ دست روی هرچی گذاشت صدای یه عده در داخل رفت هوا
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      58 3
      چه ماستالی؟ شما دلواپسا مگه گذاشتین کار کنه؟ کی انقد هم نوا شد با دشمن اسرائیل هی گفت برجام بده ما دلواپسیم! کی بود بعد از برجام موشک هوا کرد کی بود از بجرام یه پلاکارد زدن پشتشون گفتن ما دلواپسین نشستن و لات و الات سر هم کردن، کی میزاره وزیر خارجه تو این مملکت کار کنه ظریف بکنه؟
    • شمس تبریزی IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      5 4
      من یه چیزی به شما بگم. این وزارت خارجه، نهادی هست که به درد اروپا میخوره. به نظرم از اون نهادهایی هست که کارکنانش حقوق بالایی هم میگیرن و واقعا یکی از بی خاصیت ترین وزارتخانه هاست. البته فکر نکنید به وزیر اعتراض دارم. نه آقا. حتی اگه جلیلی هم وزیر خارجه بشه، میگم وزارت خارجه در منطقه غرب آسیا یه چیزه لوکسه. فقط بودجه هدر میده. طرفهایی که با ایران درگیرن، اصلا حرف حساب سرشون نمیشه که بخواهی از دیپلماسی حرف بزنی. روح اعلیحضرت شاد. برخی اوقات یه چیزهایی را میفهمید که خیلی از این دانشگاهی ها نمی فهمن. امیرعباس خلعتبری را میفرستاد تا کیسینجر را از مهرآباد بیاره کاخ. وقتی کیسینجر میرسید کاخ، به خلعتبری میگفت، من خودم با هنری صحبت میکنم. اصلا راهش نمیداد برای مذاکره. کار درست را همون شاهنشاه میکرد. خود اعلیحضرت میدونست وزارت خارجه یعنی حرف مفت
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    6 0
    اقا وزیر خارجه هرچی باشه ، واقعا نباید ما به دشمن گرا بدیم الان دلواپسا حمله میکنن
  • رضا یک دهه هفتادی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    16 2
    این شعاری که زمان هاشمی می دادن نشون میدادن نشون میده که ما هیچ فرقی نکردیم
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      0 5
      دهه هفتادی دقیقا چیو نشون میدادن بالاخره خخخخخخ
    • شمس تبریزی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      4 8
      چندبار کامنت ات را خوندم تا ببینم چی داری میگی. اصلا نفهمیدم. بعدش شما که دهه هفتادی هستی، چطوری یادت میاد چه شعاری میدادن؟ کی بهت گفته؟ اونهایی که 4 تا مثبت به این بابا دادید، بگید بابت چی بهش مثبت دادید؟ اصلا حرفش را فهمیدید؟ خخخخخخخخخخخ
  • NL ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    19 0
    چقدر شبیه اردوغانه عکس نویسنده
    • نوروزپور IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      4 3
      خوبه که انقد من رو قدرتمند می بینید :)))) به هر صورت ممنون از توجه شما
    • NL ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      4 2
      قدرتمند؟! بدی مطالعه و توجه زیاد به یکی اینه که قدرتمندمیشه براتون
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      2 5
      تحلیلهایی هم که میکنید شبیه همین نظری هست که الان دادی. یعنی هر چی فکر کردم این بنده خدا چیش شبیه اردوغانه نفهمیدم. اردوغان کچله. الان هم به خاطر پیرشدن و برای اینکه سن اش معلوم نشه، سبیلش را خیلی کم پشت کرده. البته به خاطر اینکه حرامه، کاملا نمیتراشه. چهره اش شبیه این بچه هایی هست که سردشون شده و دماغشون تیغ کشیده و آب دماغشون راه گرفته. حالا تصور کن روسری هم سرش کنه، میشه شبیه اونایی که توی فیلم مورچه داره تنبک میزنن
  • شمس تبریزی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    3 5
    معذرت میخوام نویسنده محترم. یه سوالی برام پیش اومد. فرمودید «ین روزها فرق چندانی با دوره سازندگی ندارد. منتهی جنس آن فرق می کند ، آن زمان کشور با همدلی توانست زیر بار تحریم جهانی و هشت سال جنگ تحمیلی کشور را از سقوط نجات دهد». به نظرم منظورتان دوران دفاع مقدس بوده. چون در دوره سازندگی درگیر جنگ نبودیم. اگر منظورتان دوران دفاع مقدسه موافقم. اما درباره دوران سازندگی، چه همدلی ای داشتیم؟ مشکلی نبود که همدل باشیم.
    • نوروزپور IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      1 2
      منظور دوره سازندگی هست و نه تنها دفاع مقدس، پس از جنگ و اغاز طرح چشم انداز 20 ساله و ریاست جمهوری مرحوم هاشمی، تورم شدت گرفت. اگر یادتون باشه مردم شعار می دادن هاشمی ... موز و پیاز یک قیمت؟ که اوجش تو دهه 70 بود، ضمن اینکه اون موقع هم همدلی لازم بود، هم اینکه ان موقع هم اختلافات ایدئولوژیک و سیاسی بر سر مدیریت جنگ و مدیریت پسا جنگ به وفور بود که در خاطرات اقای هاشمی به همه اینها اشاره شده، ایران در اغاز دهه 70 تازه کمی از بمب گذاری ها و خرابکاری های مجاهدین احساس امنیت و ارامش داشت . کما اینکه بعد از اون هم در دهه هفتاد کم خرابکاری در مرزها نبود و در ادامه ترور دانشمندان هسته ای بود، ایران پس از انقلاب همیشه به دلیل دشمنی های زیاد نیاز به وحدت و یکپارچگی داشته ضمن اینکه الان هم بیشتر از هروقت دیگه ای این نیاز احساس میشه
  • شمس تبریزی IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    3 44
    یه چیزی بگم. حضرت عباسی این نقشی را که شما برای روحانی و ظریف تعریف کردید، برای من قابل فهم نیست. آمریکا و اسراییل به خاطر برکناری عبدالمهدی سوت میزنن؟ خب سوت بزنن. اینها موقع حمله به یمن هم زیاد سوت زدن. الان تمام دل و روده شان به خاطر فشار ناشی از تخلیه هوا به هنگام سوت زدن درد گرفته. چی خیال کردید؟ تعداد شیعیانی که میشه به راحتی احساسات ضد شیعی شان را در عراق تحریک کرد کم نیست. خیال نکنید همه مثل العبادی تکنوکرات و مثل صدر موج سوارن. میدونید اگه بخواهیم احساسات اینها را بر ضد سعودی و آمریکا تحریک کنیم، چه اوضاعی در عراق درست میشه. خیال میکنید کاری داره که یک شیعه را طوری تحریک کرد که دستش اگه به یه وهابی میرسه، سلاخی اش کنه؟ ما هنوز کارتهایمان را در عراق بازی نکردیم. بهتره اینها غلاف کنن. کاری نکنن که نفرت 1400 ساله شیعه را علیه اینها تحریک کنیم تا هفت پشت شان را جلوی چشمشان بیارن. کاری نکنن تا کینه سقیفه را توی سرو صورتشان بزنیم و دمار از روزگارشان در بیاریم. بهتره خفه بشن. همه واشنگتن. هم ریاض و هم تل آویو
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      4 8
      اونی که منفی مرا دستکاری کردی. میخواستم بهت بگم مریضی. اینجا کیشیک دادم چون میدانستم سر و کله ات پیدا میشه. ظرف دو دقیقه منفی های من از صفر شد 27. داری با دم شیر بازی میکنی. من اگه بخوام دستکاری کنم، به جزع و فزع میفتی کما اینکه قبلا هم به عجز و لابه افتادید. پس نکنید این کار را. این کامنت را به خاطر اسم بردن از سقیفه دستکاری کردی. نذار بگم کی هستی و مرض ات چیست که این را دستکاری میکنی.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    38 2
    چرا دلواپسان کودتا نمی کنند و حکومت را در دست نمی گیرند که هم خیال خود شان راحت شود هم مردم تکلیفشان را بدانند.
    • شمس تبریزی IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      0 33
      کودتا؟ وقتی اعتراض مدنی هست برای چی کودتا کنن؟ سوزان رایس به لیندزی گراهام میگه دلقک مسخره و کسی هم حرفی نمیزنه. حالا شایعه کردن که ظریف استعفا کرده. ببین چه الم شنگه ای درست شده. کجا رفت تسامح و تساهل تان ای اصلاح طلبان؟ در خونه شاه که نگفتن باقالی پخته که شما اینطور ناراحت شدید. حالا فرض کنید یه مقدار از وقت ظریف هم به پاسخگویی درباره شایعه استعفایش گرفته شده باشه. حالا مثلا اگه وقتش به این کار گرفته نمیشد، میخواست چه کنه؟ میخواست بره با مکرون تلفنی حرف بزنه و بپرسه این اینستکس صاحب مرده، کی میخواد راه اندازی بشه؟ بعضی ها پشت چراغ قرمز هی بوق میزنن. بهشون هم اعتراض کنی، میگن وقتمون رو داری تلف میکنی
  • شمس تبریزی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 1
    نوشتید «در اوضاع فعلی کشورهای همسایه و دست به دست شدن فیلم هایی که عراقی ها از تریبون های ایران پخش می کنند مبنی بر اینکه ایران سرمایه آنها را به غارت می برد». متوجه نشدم منظورتان را. عراقی ها میگن ایران سرمایه شان را به غارت برده؟ اگر این را گفتن، شما باید خوشحال باشید. وقتی در جایی احمق میبینید، خیلی خوشحال باشید، چون اوضاع به کام ما خواهد بود. مردمی که هنوز نفهمیدن سرمایه شان را آمریکا به باد داده و سعودی کشورشان را به لجن کشیده، یعنی کلا بالاخونه را دادن اجاره. پس از این نفهمی شان کمال استفاده را ببرید. معطل چی هستید؟ صدام استفاده کرد و چند دهه سواری گرفت. شما هم سواری بگیرید. امویان هم از اینها سواری گرفتن. شما هم یاد بگیرید. بیچاره ها چه خوب هم سواری میدن. اصلا خدا برخی ها را برای سواری دادن خلق کرده. دمش گرم. پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت. آفرین بر نظر پاک خطا پوشش اش باد خخخخخخخ
  • محمدرضا IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    2 0
    به قیافت نمیخوره همچین ذهن مشوشی داشته باشی!
  • مهاجری IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    0 0
    راه حل ساده است ، کافیست از نهاد بالا دست صدا و سیما بخواهید نامه محرمانه ای برای صدا و سیما بنویسد و آنها را متوجه وظیفه خطیرشان بنماید. حتما صلاح نیست نامه بنویسند و دولت باید این را بفهمد و از صداو سیمای ملی ایران ایراد الکی نگیرد .وگرنهدکه حتی اسم آن نیز ایراد اساسی دارد!
  • مهدی ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    1 1
    شمس تبریزی میگه شیعیان رو تحریک می کنیم!!!این آخر تحریکتون بود تموم شد رفت پی کارش. قبلا پول بود با اون تعداد زیادی از این شیعیانی که الان اعتراض میکنن ساکت می شدن. تو لبنان همین اتفاق داره میفته. الان پول نیست حتی برای ایرانیها.ببین چقد وضع بده که ملت میرن عراق و افغانستان جنگ زده برای کارگری و دستفروشی.
    • شمس تبریزی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
      0 0
      شما از تاریخ شیعه چیزی نمیدانی. زیارت نامه های شیعه پر از مطالب تحریک کننده است. خیال میکنی برای چی تو فرودگاه جده بار و بنه حاجی ایرانی را میگردن تا یهو مفاتیح الجنان و فلان و بهمان را نبره تو؟؟ تحریک کردن پول نمیخواد. مگه تو ماه محرم کسی به کسی پول میده که میان بیرون؟ یه چیزی هم به شما بگم. تو دوره پهلوی، همین وجوهات شرعی مردم بود که گروههای ضد شاه را تامین میکرد. اون موقع دولتی در کار نبود که بخواد برای به هم ریختن بودجه اختصاص بده. یه نگاه به سازمانهای چریکی دوره پهلوی کن تا ببینی پولشون از کجا تامین میشد. عمدتا همونهایی تامین میکردن که اعتقاد به پرداخت وجوه شرعی داشتن. اشتباه شما اینه که خیال میکنی پشت هر حرکتی باید یک دولت و یک بودجه هنگفتی باشه. کربلا را جمهوری اسلامی زنده نگه نداشته. 200 سال پیش جمهوری اسلامی نبود.
    • شمس تبریزی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
      0 0
      من به شما بگم که عراق جایگاهی در تاریخ شیعه داره که نه لبنان داره و نه سوریه. آمریکا و سعودی نمیتونن ایران را در عراق شکست بدن. اینها احمقن و جایگاه عراق را نمی فهمن. عراق بیروت و آنتالیا نیست. آینده این را نشان خواهد داد که احمق اون کسی هست که خیال میکنه با تغییر یه نخست وزیر در عراق، دست ایران را از آنجا کوتاه کرده.در مورد لبنان هم، خودشون به این نتیجه رسیدن که اگر حزب الله نبود، الان اسراییل چه بلایی سرشون می آورد. قبلا که حزب الله نبود، خودشون دیدن اسراییل چه بلایی سر لبنان آورد. الان هم میل خودشونه. میخوان از حزب الله حمایت کنن یا نکنن. برای امنیت خود لبنان از حزب الله حمایت میکنن. همون سعد حریری هم متوجه شده که غیر شیعیان اونجا کسی عرضه ایستادگی مقابل اسراییل را نداره. اینها حزب الله را با دست پس میزنن و با پا پیش میکشن.
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    0 1
    بچه ها نگران نباشید...جای دلواپسان حدودا هر 8 سال یه بار عوض میشه......
  • علی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    6 2
    یه اصل هست که نمیشه با همه دنیا در افتاد اونم با این وضعیت مملکتمون .مسئولین اختلاس می کنن فک وفامیلشون از اونا بدتر هیچکسم کاری باهاشون نداره پس نمیشه وحدت درست کرد.ما مردم عادی باید طرفدار کی باشیم؟؟ با کی وحدت داشته باشیم؟؟ ما دیگه به هیچکدوم از مسئولینمون اعتماد نداریم که بخوایم باهاشون وحدت هم داشته باشیم .وضعیت ما همین الانش از عراق و یمن و اونایی که درگیر جنگن بدتره
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    2 0
    دیگه گذشت مردم دیگه فریب مظلوم نمایی شماها رو نمی خورن.تو این انتخابات مردم به اقتصاد و عملگرایی رای می دن
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    به همین خیال باش