عضوجدید نخبگان خبرآنلاین: دکترمحقق داماد؛ روحانی‌خردورز و اعتدالگرا

صفحه وبلاگ آیت الله دکتر مصطفی محقق داماد، در گروه نخبگان خبرآنلاین ایجاد شد.

گروه نخبگان خبرآنلاین، بخشی با عنوان «وبلاگ نخبگان» است که چهره های علمی، دانشگاهی، فرهنگی و سیاسی در صفحات اختصاصی به نام خودشان، مطالب، یادداشت ها و مقالات خود را - بیشتر با رویکرد تحلیلی - منتشر می کنند.
آیت الله دکتر محقق داماد، مجتهد، حقوق‌دان و رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران و از چهره های نام آشنا و برجسته علمی حوزه و دانشگاه است که صفحه وبلاگ ایشان به تازگی در این گروه ایجادشده است.
چهره علمی، فقهی و فرهنگی این روحانی خردورز و نقش فعال ارتباطی او در میان حوزویان و خصوصا روشنفکران ایرانی و پیشبرد اندیشه ها نوگرا در فقه و حقوق و مسائل اجتماعی روز، برای همگان آشناست و  البته نیازی به معرفی ندارد.


دی ماه سال 96 بود که مراسم تجلیل از مقام علمی این عضو پیوسته و رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم با پیام رئیس محترم جمهوری برگزار شد. دکترحسن روحانی در پیامی برای نکوداشت دکتر سید مصطفی محقق داماد نوشته بود: « بی تردید خدمات گسترده علمی، آموزشی و پژوهشی، از ایشان چهره ای برجسته و به یادماندنی ساخته است که می تواند نمونه روشنی از خردورزی و اعتدال و نیز آرمان بلند همکاری حوزه و دانشگاه شمرده شود. »

شهریور امسال بود که 2 اثر او طی نشستی با عنوان «شب روشنگری دینی» در بنیاد موقوفات افشار رونمایی شد.  دو کتاب با عناوین «فاجعه جهل مقدس» و «در دادگاه جهل مقدس».

آبان ماه سال 97 بود که کتابش با نام «مکتب اجتهادی آخوند خراسانی» در کتابخانه ملی ایران رونمایی شد.

صفحه اختصاصی دکترمصطفی محقق داماد، در گروه نخبگان خبرآنلاین در مهر ماه 98 ایجاد شد و نخستین یادداشت اختصاصی ایشان در این گروه با عنوان « جایگاه ایمان و کفر و حق کودکان در خانواده‌ای با ادیان غیر رسمی» منتشر شد.

پیش از این نیز در شاخه فلسفه گروه نخبگان خبرآنلاین، چهره هایی همچون آیت الله سیدرضی شیرازی،  دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر غلامحسین دینانی، دکتر غلامرضا اعوانی، دکتر سیدیحیی یثربی عضو بوده و مطالبشان همچنان در این گروه منتشر می شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =