مصرف روزانه نیم میلیون کیسه پلاستیکی در ارومیه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از مصرف روزانه‌ی ۵۰۰ هزار کیسه پلاستیکی توسط خانواده‌های ارومیه‌ای خبرداد و اظهار کرد: شهرداری ارومیه در راستای فرهنگ‌سازی کاهش مصرف کیسه پلاستیکی، اقدام به تولید کیسه پارچه‌ای کرده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، یوسفیرئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با توجه به قرارگرفتن در روز جهانی پلاستیک و ضرورت کاهش مصرف آن اظهار کرد: روزانه ۵۰۰ هزار کیسه پلاستیکی تولید شده، توسط شهروندان ارومیه‌ای به محل دفن زباله (سایت نازلو) ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: کیسه‌های پلاستیکی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال در طبیعت ماندگار است و به راحتی تجزیه نمی‌شود لذا خطرات زیست محیطی فراوانی برای طبیعت دارند و در این راستا بهترین راه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی فرهنگسازی و آگاه کردن شهروندان از خطرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افزود: کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین مناسبی برای کیسه‌های پلاستیکی است که خانواده‌های ارومیه به هنگام خرید می‌توانند از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنند.

یوسفی عنوان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اقدام به تولید کیسه‌های پارچه‌ای کرده که به زودی این کیسه‌ها در غرفه‌های تفکیک پسماند خشک و فرهنگ‌سراها در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =