استناد به مواضع رهبری در خصوص رفع اختلاف میان دولت و مجلس در بررسی برنامه پنجم، آنقدر تکرار شد که نماینده اصفهان خواستار تشریح کلیات نظرات ایشان در مجلس شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدکریم شهرزاد با اشاره به اینکه به موجب اصل 110 قانون اساسی رفع اختلافات دو قوه بر عهده رهبری است، از جلسه‎ای که میان برخی نمایندگان مجلس و دولت برای رفع اختلاف در خصوص تصویب قانون برنامه در حضور رهبری برگزار شد یاد کرد و خطاب به ابوترابی‎فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: در یک جلسه علنی، آنچه را که در آن جلسه مطرح شده است را برای نمایندگان شرح دهید. چون سخنان رهبری برای ما فصل الخطاب است.

ابوترابی‌فرد هم در پاسخ به وی با بیان اینکه دوستان در فضای گفت‎وگو و سخنان معظم له قرار دارند، ادامه داد: کلیت بحث ایشان در دو محور بود. نخست اینکه با توجه به اهمیت قانون برنامه برای اداره کشور، دولت و مجلس با عالی‎ترین سطح همکاری برای نزدیک کردن دیدگاه‎ها با یکدیگر پیش بروند. نکته دوم هم که عموم نمایندگان به آن توجه داشته اما در مصداق با هم اختلاف دارند، این است که برای دولت تکلیف مالایطاق تعیین نکنیم که توان مالی فراتر از ظرفیت و توان کشور داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان در همین چارچوب حرکت کنند.

گفتنی است که ابوترابی‎فرد که با همراهی لاریجانی، باهنر و عبدالهی در آن جلسه با حضور رهبری، رئیس جمهور و برخی معاونین وی شرکت کرده بود، پیش از این گزارشی از آن دیدار به اعضای کمیسیون تلفیق داده بود. با این حال شهرزاد به عنوان یکی از نمایندگان حامی دولت که در تلفیق نیز عضویت دارد، خواستار تبیین سخنان رهبری در جلسه علنی مجلس شد تا به قول خودش، برخی که در سنگر به زمین زدن  نظام قرار دارند، نتوانند به اهدافشان برسند. البته منظور وی به هزینه تراشیدن برای درآمدهای هدفمند کردن یارانه‎ها بود که ابوترابی هم خواستار توجه نمایندگان به این موضوع شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جديدي IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    دولت از پس الزامات اجرايي در حد توانش بر بيايد هنر كرده.