واگذاری فضاهای آموزشی و زمین‌هایی با کاربری ورزشی به بخش خصوصی، موضوع ماده 15 لایحه برنامه پنجم بود که اعتراضات برخی از نمایندگان را برانگیخت.

به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی مهمترین مخالف این بند از لایحه پیشنهادی دولت بود که آن را مخالف قانون اساسی خواند و افزود: در صورت تصویب این ماده، هر مکانی که قابلیت تبدیل به محیط ورزشی را دارد به بخش خصوصی واگذار می‌شود و از این پس دیگر امکان ورزش رایگان و کم هزینه از مردم گرفته می‌شود.

وی خطاب به همکاران خود در مجلس گفت: معنی این ماده این است که بچه‌های حوزه انتخابیه‌اتان دیگر نمی‌توانند پا به توپ بزنند و از حداقل بازی‌های ورزشی هم محروم خواهند شد.

در حالیکه توکلی اصرار داشت، محتوای این بند از لایحه برنامه با قانون اساسی سازگار نیست؛ لاریجانی خطاب به وی گفت: این بند نمی گوید که دولت همه زمین‌ها را به بخش خصوصی بدهد، بنابراین مخالفتی با قانون اساسی ندارد.

به این ترتیب رئیس مرکز پژوهش‌ها پیشنهاد حذف این ماده را ارائه داد که با استقبال نمایندگان شهرستانی همچون محمود دهقان نماینده چناران مواجه شد. اما سخنگوی کمیسیون تلفیق و نماینده دولت این ماده را در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و لازم می‌شمردند. در حالیکه مخالفان معتقد بودند این ماده مغایر با صراحت قانون اساسی بر فراهم آوری امکان ورزش رایگان برای عموم مردم است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 104758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =