اولین جلسه رسمی مجمع خیرین محیط زیست استان لرستان برگزار شد

اولین جلسه رسمی مجمع خیرین محیط زیست بعد از تصویب و تشکیل این مجمع در استان با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، اعضاء مجمع خیرین بهین زیست استان در محل سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، در ابتدای این جلسه فرهاد ذوالفقاری رئیس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان توضیحاتی در خصوص اهداف و برنامه های مجمع خیرین بهین زیست استان و اهداف تأسیس این مجمع به عنوان اولین مجمع خیرین محیط زیست در کشور عنوان کرد.

در ادامه این جلسه اعضاء مجمع به بیان نکته نظرات و راههای کمک به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی استان پرداختند و بر داشتن محیط زیستی سالم و حیات وحش پویا در زیستگاهای استان با حضور و همراهی همه افراد جامعه تاکید کردند.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در این جلسه ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از زحمات و همکاری اعضاء مجمع خیرین محیط زیست استان گفت؛ بحث خیرین علاوه بر اشارات مختلف در قرآن و روایات، مستند به اصل پنجاهم قانون اساسی و همچنین بند (ط) ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه بوده که علاوه بر عمومی دانستن حفاظت از محیط زیست، هر گونه همکاری داوطلبانه را مجاز دانسته است.

سالاروند بنیان ضعیف اعتبارات در محیط زیست را یکی از عوامل محدود کننده فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست در سطح کشور دانست و ابراز امیدواری کرد با ایجاد مجمع خیرین محیط زیست بتوانیم گامهای بلند و موثری در امر حفاظت از محیط زیست برداریم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به وقوع چالش‌های منفی محیط زیستی در سطح کشور اعم از آلودگی هوای کلان شهرها، بروز بیمارهای نوظهور و بسیاری از این مخاطرات که زندگی انسان و سایر زیستمندان را با خطرات جدی مواجه نموده است، گفت؛ هزینه در زمینه حفاظت از محیط زیست در واقع سرمایه‌گذاری است و به نوعی می‌توان اذعان نمود که توجه به مباحث مختلف محیط زیستی پیشگیری قبل از درمان محسوب می‌شود که بسیاری از هزینه‌های آتی را کاهش خواهد داد.

سالاروند در ادامه ضمن اشاره به تأسیس اولین مجمع خیرین محیط زیست کشور در استان لرستان ابراز امیدواری نمود که بتوان با کمک دلسوزان واقعی محیط زیست مشکلات و مخاطرات زیست محیطی پیش‌روی جوامع انسانی و سایر زیستمندان را به حداقل رساند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1856133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =