تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی در کردستان تهدیدی جدی برای اراضی و خاک کشاورزیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی در کردستان تهدیدی جدی برای اراضی و خاک کشاورزیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در همایش روز جهانی خاک اظهار کرد: تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی در کردستان تهدیدی جدی برای اراضی و خاک کشاورزیست.

وی عنوان کرد: تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی و عدم توجه به خاک تهدیدی جدی برای کشاورزی استان است و می طلبد که رسانه و دانشجویان و اساتید دانشگاه در این حوزه به کمک سازمان جهاد کشاورزی آمده و به این حوزه عکس العمل نشان دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد : خاک در استان کردستان مظلوم واقع شده است و ضروریست انجمن های مردم نهاد با همکاری با سازمان‌های مرتبط در صیانت از خاک همکاری نمایند.

اسکندری تصریح کرد: بر اساس قانون حفاظت اراضی کشاورزی، جهاد کشاورزی مکلف به مطالعات خاک شده و کردستان به عنوان استان دوم مدیریت خاک را تشکیل داده و امید آن می‌رود اتفاقات خوبی در حوزه خاک صورت گیرد و هدف گذاری‌های خوبی صورت گرفته که با ترویج و آموزش به کشاورزان در صیانت از خاک و اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی گام های خوبی برداشته است ریس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یکی از این هدف گذاریها طرح جهش تولید با هدف حفاظت از خاک در دستور کار قرار دارد . یکی دیگر از طرحها اجرای شش هزار هکتار توسعه باغات در اراضی شیبدار کار شده که از خاک صیانت خواهد کرد.

وی طرح دیگر برای صیانت از خاک را در بحث تناوب زراعی گندم و جو با علوفه ها که به حفظ ساختار خاک کمک مینمایند دانست .همچنین
یکپارچه سازی اراضی کشاورزی ،ابخیزداری و ابخوان داری و کنترل سیلابها، رفع تداخل شصت درصد از اراضی استان همه از اقداماتی هستند که در حوزه خاک توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان انجام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =