نشان دار شدن ٢۴ هزار بیمار صعب‌العلاج در کرمانشاه توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: از سال گذشته تا پایان شهریور ماه امسال ٢۴ هزار بیمار صعب‌العلاج در استان کرمانشاه به منظور دریافت خدمات درمانی نشان دار شده‌اند. 

رضا تحویلیان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در خصوص توان‌خواهان بهزیستی پوشش بیمه‌ای از ٩ نوع خدمت به ۵٩ خدمت افزایش داده شد.

وی در ادامه افزود: این ۵٩ خدمت شامل خدمات کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و شنوایی سنجی و دیگر خدمات است و با تعرفه خصوصی در مراکز درمانی آن‌ها را تعهد کرده و می‌پذیریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: ٧٠ درصد تعرفه خصوصی هزینه‌های این بیماران نیز توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله انواع سرطان، اوتیسم، پارکینسون، بال پروانه‌ای، ام.اس، اس.ام.ای بیماران دیالیزی و انواع پیوندها پوشش بیمه‌ای لحاظ شده و ١٠٧ بیماری پوشش داده می‌شود.

تحویلیان اذعان کرد: هزینه درمان این بیماران در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز خصوصی تا ٩٠ درصد بر اساس دستورالعمل‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: در استان کرمانشاه یک میلیون و ١٨٠ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیش از ٨٠٠ نفر به صورت رایگان بیمه شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: این بیمه شدگان رایگان شامل بیمه‌شدگان روستایی و دهک‌های یک الی پنج هستند و هزینه آن‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

پرداخت یازده هزار میلیاردی هزینه درمان بیمه‌شدگان در سال گذشته

تحویلیان ابراز کرد: در خصوص هزینه پرداختی برای این افراد در سال گذشته حدود یازده هزار میلیارد ریال پرداخت برای درمان بیماران داشتیم.

وی افزود: برای بیماران صعب‌العلاج در سال گذشته و ۶ ماهه نخست امسال حدود ١۶٠ میلیارد ریال هزینه شده و ٢۴ هزار بیمار صعب‌العلاج را در استان کرمانشاه نشان دار کرده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بیان کرد: افراد فاقد بیمه را بدون وجه بیمه می‌کنیم و یک ماه به صورت رایگان بیمه شده و پس از آزمون وسع در صورت قرار گرفتن در دهک‌های یک الی پنج به صورت اتوماتیک تمدید بیمه می‌شوند.

وی ابراز کرد: در سایر دهک‌ها باید بیمه شده مبالغی را بپردازد که بعد از پرداخت به صورت الکترونیک بیمه فرد تمدید می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1833520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =