کرمانشاه نیازمند برنامه‌ریزی برای مقابله با جنگ‌های شناختی دشمن است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه با اشاره به موقعیت ویژه استان کرمانشاه به لحاظ مرزهای مشترک با کشور عراق گفت: باید برای مقابله با جنگ‌های شناختی دشمن برنامه‌ریزی کنیم.

رسول مجد در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: پدافند غیرعامل در کشور روند خاص خود را دارد و در منطقه خاصی تعریفی ندارد و مصداق آن در تمام استان‌ها از جمله استان کرمانشاه وجود دارد.

وی در ادامه افزود: استان کرمانشاه یک استان مرزی است و پنج نقطه صادرات و واردات با کشور عراق دارد که شهرستان‌های مرزی شامل شهرستان‌های پاوه، قصرشیرین و سرپل ذهاب است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه به لحاظ پدافند و تروریسم زیستی و حملاتی که ممکن است توسط معاندین صورت بگیرد جایگاه خاص خود را دارد که باید مراقبت‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: دشمن با توجه به شرایط حاکم بر دنیا از شرایط خاصی استفاده می‌کند و امروز جنگ فیزیکی نیست بلکه جنگ اقتصادی، سایبری، تحریم، تروریسم کشاورزی و ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم است.

این مسئول اضافه کرد: استان کرمانشاه نیز شرایط خاص فرهنگی دارد که با توجه به جنگ‌های شناختی دشمن، باید با مشکلات مقابله کنیم.

وی تشریح کرد: اغتشاشات سال گذشته از طریق جنگ ترکیبی دشمن علیه کشور ایران اتفاق افتاد و با جنگ روانی و ناامیدی در بین مردم از طریق رسانه‌ها دنبال شد.

این مسئول اذعان کرد: می‌توان از طریق ایجاد بصیرت بین مردم و دانش‌آموزان و قشر تحصیل‌کرده گام‌های موثری برداشت.

به گفته مجد کارگروه‌های مردم محور و کارگروه‌های زیستی وجود دارند که در زمینه پدافند غیرعامل فعال هستند.

وی بیان کرد: در آینده از طریق اقدامات عملیاتی در محیط‌های آموزشی و در راستای جامعه پذیر کردن مردم و دانش‌آموزان برنامه‌هایی خواهیم داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1830496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =