تأسیس ۶٢ صندوق خرد محلی با تسهیلات قرض الحسنه در کرمانشاه 

مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه گفت: ۶۲ صندوق خرد محلی را به مبلغ ۱۱۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با ضمانت نامه‌های بسیار ساده‌ ایجاد کرده‌ایم و صندوق کار آفرینی امید تأمین مالی صندوق خرد را بر عهده دارد.

محمد طاهر عظیمی فشی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید یک نهاد عمومی غیر دولتی است و در حال حاضر زیر نظر نهاد ریاست جمهوری اداره می‌شود.

وی افزود: صندوق کارآفرینی چند نوع کارکرد در مباحث مختلف دارد نخست اینکه صندوق کار آفرینی پیگیر فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال یا تثبیت شغل ایجاد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه تصریح کرد: موضوع بعدی تسهیلات ضروری است که به تناسب به متقاضیانی که نیازمند هستند پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های کاری امسال با توجه به این که قالب تسهیلات ما اشتغال است بحث نظارت جدی بر روی تسهیلات پرداختی است.

عظیمی فشی عنوان کرد: صندوق‌های ما یک واحد جداگانه به نام واحد اشتغال دارند که تسهیلات پرداختی‌ را نظارت می‌کنند.

وی ابراز کرد: معمولا صندوق کارآفرینی تسهیلات حمایتی پرداخت می‌کند و قالب تسهیلات نیز با دریافت نرخ کارمزد بسیار پایین در این نهاد حمایتی انجام می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: مبحث بعدی ایجاد صندوق‌های محلی جدید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی در راستای حمایت از مشاغل خورد و خانگی با کمک تامین مالی زنان روستایی است.

وی اظهار کرد: صندوق‌های خرد محلی یعنی زنان روستایی که تولیدکنندگان محصولاتی مانند صنایع دستی، محصولات باغی و دامی هستند که کسب و کار خرد را راه اندازی کرده‌اند.

عظیمی فشی تاکید کرد: ۶۲ صندوق خرد محلی را به مبلغ ۱۱۸ میلیارد ریال تسهیلات کاملا قرض‌الحسنه با ضمانت نامه‌های بسیار ساده‌ ایجاد کرده‌ایم و صندوق کار آفرینی امید تأمین مالی صندوق خرد را بر عهده دارد.

حمایت از ۲۸۸ طرح از ابتدای امسال


وی عنوان کرد: به دلیل این که هنوز اعتبارات اصلی اشتغال واریز نشده ما از ابتدای سال تا کنون ۲۸۸ طرح را به مبلغ ۹۱۲ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال مورد حمایت قرار داده‌ایم.

این مسئول ابراز کرد: صندوق‌های خرد محلی زمینه تثبیت و ایجاد اشتغال یک‌هزار و ۶۳۹ نفر را فراهم کردند که از این تعداد یک هزار و ۲۴۰ نفر را زنان روستایی تشکیل داده و از تسهیلات خرد محلی استفاده کردند.

وی ادامه داد: در سال جاری سقف تسهیلات پرداختی تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدون سپرده و سود و با ضمانت تنها یک برگ سفته بوده‌ است.

عظیمی فشی تأکید کرد: در سال گذشته استان کرمانشاه رتبه دوم را بعد از استان اصفهان در پرداخت تسهیلات کسب کرد و تعداد پرداختی تسهیلات در سال گذشته یک هزار و ۹۸۶ فقره بود.

وی ادامه داد: مبلغ تسهیلات پرداختی نیز ۲ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال بوده و این باعث شده که ما زمینه تثبیت یا ایجاد اشتغال ۵۷۴ نفر را در سال گذشته در استان کرمانشاه فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه با وجود داشتن ظرفیت همه جانبه و بستری خوب برای انجام این کار نگاه ویژه‌ای به آن نمی‌شود.

وی اذعان کرد: کسب و کارهای خرد و کوچک بستر ایجاد اشتغال پایدار در استان کرمانشاه می‌شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1804904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =