لزوم انجام غربالگری سرطان‌پستان برای بانوان بالای از ۳۰ سال

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سرطان پستان شایع‌ترین نوع سرطان در بین بانوان و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان است که توصیه می‌شود بانوان بالای ۳۰ سال آزمایش غربالگری سرطان پستان را انجام دهند.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر در سیستم بهداشتی، غربالگری سرطان پستان برای بانوان ۳۰ تا ۷۰ ساله در حال انجام است که معمولاً اولین ارزیابی‌ها برای تشخیص زود هنگام سرطان پستان، توسط ماما یا پزشک انجام می‌شود.

وی افزود: در مراحل بعدی که شامل آزمایش، ماموگرافی و سونوگرافی است، پزشک از آن طریق می‌تواند اولین نشانه‌های سرطان را در افرادی که هنوز علامتی ندارند تشخیص بدهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تشخیص به موقع این بیماری تا حد زیادی می‌تواند در روند درمان، کمک کننده باشد و افراد مبتلا با درمان به موقع طول عمر بیشتری خواهند داشت.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود که همه بانوان ٣٠ سال به بالا در شهر به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت محل زندگی و در روستاها به خانه‌های بهداشت یا مرکز خدمات جامع سلامت روستایی برای انجام معاینه رایگان پستان مراجعه کنند.

شکیبا خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۳۴ هزار نفر از زنان در سن ۳۰ سالگی تحت غربالگری سرطان پستان قرار گرفتند به نحوی که ۷۲ مورد سرطان پستان قبل از بروز علائم شناسایی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1801298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =