ثبت‌نام نیم میلیون دانش آموز در آذربایجان‌غربی برای سال تحصیلی جدید

معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از ثبت نام ۵۰۷ هزار دانش آموز در مدارس استان خبر داد و گفت: پیش بینی شده تا ۵۹۳ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، افشین سنایی افزود: در ثبت نام پایه‌های ورودی ۳۳ هزار نفر برای پایه اول ابتدایی، ۱۹ هزار نفر در پایه هفتم ثبت نام شدند و ثبت نام برای پایه دهم در رشته‌های مختلف نیز آغاز شده‌ است.

دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: بیشترین تعداد ثبت نام شده در نواحی یک و ۲ ارومیه با بیش از ۶۷ هزار دانش آموز در هر منطقه بوده‌ است.

سنایی درباره نیروی انسانی به عنوان اساسی‌ترین نیاز این بخش در کنار تامین فضا گفت: روش‌های تامین شامل جذب حداکثری سهمیه ماده ۲۸، استفاده از ظرفیت غیر موظف شاغلین و بازنشستگان در صورت تایید وزارت، مطابق شیوه نامه استفاده از ظرفیت دانشجو معلمان، تدریس عوامل اجرایی به میزان تفاهم شده و استفاده از ظرفیت سرباز معلمان است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی قابل جبران با اضافه کار، تدریس عوامل اجرایی و استفاده از ظرفیت بازنشستگان تا پایان آبان ماه لحاظ شده‌ است، ادامه داد: مقرر شده برای سال جدید تحصیلی بیش از ۲۳ هزار کلاس نیز آماده سازی شود که ۹۹ درصد این موضوع محقق شده‌ است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1796124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =