صرف بیش از ٩٠ میلیارد ریال اعتبار استانی برای پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: اعتباری بالغ بر ٩٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه صرف شده است. 

معصومه حسنی خونساری در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: تعداد سه شهر در شهرستان‌های کنگاور و ثلاث باباجانی، شهر گودین، شهر ازگله و میرآباد، فاقد کتابخانه و نیازمند احداث کتابخانه هستند.

وی افزود: از مجموع ٨٩ کتابخانه عمومی نهادی در استان کرمانشاه، ۶٣ کتابخانه شهری و ٢٣ کتابخانه عمومی روستایی و تعداد سه دستگاه کامیونت سیار هستند و به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه تصریح کرد: این پروژه در پنج طبقه است که زیربنای حدود یازده هزار متر مربع برای آن در نظر گرفته شده است.

حسنی خونساری تاکید کرد: برای تکمیل این پروژه از محل اعتبارات استانی بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای صرف شده است.

وی گفت: از مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۶٠ درصد مرتبط به اعتبارات ملی و ۴٠ درصد استانی است.

این مسئول بیان کرد: ۶ کتابخانه در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و شهر کوزران در زلزله آبان ماه ٩۶ دچار آسیب شدند که از این تعداد ۲ کتابخانه نیازمند تخریب و بازسازی و چهار کتابخانه نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

حسن خونساری برآورد و پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و مقاوم سازی کامل ۶ پروژه زلزله‌زده استان کرمانشاه را حدود ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1789516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =