نجات جان مرد ۳۶ ساله در چهارمین عمل موفقیت آمیز پیوند کبد غرب کشور

فوق تخصص پیوند کبد و کلیه چهارمحال و بختیاری گفت: در چهارمین عمل پیوند کبد غرب کشور، مرد ۳۶ ساله در بیمارستان آیت الله کاشانی(ره) شهرکرد جانی دوباره گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر رحیمی با بیان اینکه نارسایی کبد در مراحل پایانی فقط با انجام پیوند عضو قابل درمان است گفت: چهارمین عمل موفق پیوند کبد غرب کشور طی سال جاری در بیمارستان آیت الله کاشانی(ره) شهرکرد با موفقیت انجام شد.

وی افزود: در این عمل ۱۲ ساعته، عضو کبد اهدایی به مرد ۳۶ ساله پیوند زده شد و هم اکنون دریافت کننده کبد با حال عمومی خوب در بخش پیوند بیمارستان تحت مراقبت است.

دکتر رحیمی تصریح کرد: پیوند کبد از عمل های پیچیده و سنگین با تلاش شبانه روزی تیم ۷۰ نفره، با هزینه ای کم و تقریباً رایگان برای بیماران نیازمند عضو انجام می‌شود، که موجبات جذب بیمار از استان های مجاور را نیز فراهم نموده است.

فوق تخصص پیوند کبد و کلیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با وجود روش‌ها و تکنیک‌های پیشرفته و تجهیزات تخصصی و بروز در بیمارستان کاشانی(ره) شهرکرد، جراحی های پیوند کبد با موفقیت برای بیماران صورت گرفته است.

به گفته وی: بخش پیوند کبد بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد به عنوان تنها بخش پیوند در غرب کشور اواخر سال ۱۴۰۱ افتتاح گردید وبه امکانات و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص با توانمندی‌های خاص علمی مجهز و اماده خدمت به مردم می‌باشد.

شایان ذکر است: دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری در خردادماه ۱۴۰۲، انجام پیوند کبد در این استان را اقدامی ارزشمند و فوق العاده عنوان و از دست اندرکاران راه اندازی این بخش به عنوان تنها بخش پیوند کبد غرب کشور تقدیر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1780242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =