در سال 90 بالغ بر 39 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است.

علی پاکزاد: گزارش گمرک از وضعیت واردات خودرو در سال 90 نشان می دهد در این سال ارزش کل خودروهای وارداتی به رقمی معادل 820 میلیون دلار رسیده و متوسط قیمت خودروهای وارداتی به ثبت رسیده در گمرکات کشور معادل 22.5 میلیون تومان بوده است. قابل ذکر است که جمع ارزش ریالی خودروهای وارداتی معادل 889 میلیارد تومان بوده و عوارض و حقوق ورودی اخذ شده از این خودروها به رقمی معادل 1074 میلیارد تومان رسیده است.
(برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ بر روی آن کلیک کنید)
22239

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    2 1
    گفته تویوتا یاریس 8 ملیون تومنه قضیه چیه؟
    • متولد ماه مهر IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
      24 1
      عزیز خودروهای وارداتی با ارز دولتی (!!؟؟) خریداری میشوند، تو گمرک مالیات و عوارض و ... رو پرداخت میکنند که حداقل 100 درصه همون قیمت خودرو پشت مرزهای ما هست، و بعد وارد کننده برای اینکه متضرر نشه و بتونه جوابگوی گرونی و نیازهای زن و بچه اش باشه، یه 100 درصدی سود میکشه روی قیمت ماشین تا گناه واردات با ارز دولتی رو هم سبکتر کنه! بعد شما برای حمایت از تولید ملی و مبارزه با تحریم و ... میرین پرایدی که 3 تومن ارزش داره، 10 تومن میخرید و 5 سال قسطشو میدین تا از صنعت هم "شما" حمایت کرده باشین!! متوجه شدین دوست من؟
  • amir IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    23 1
    با سلام اگر به پایین تصویر خوب دقت کنید خواهید دید قیمت تویوتا هایلوکس 9 میلیون می باشد که با 110 درصد هزینه گمرک و پلاک تقریبا می شود 19 میلیون. درحالی که این خودرو با قیمت 76 میلیون در کشور به فروش میرسد.آیا این عدالت است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    11 3
    قیمتهایی که گمرگ برای هر ماشین درنظر گرفته از قیمت فروش در امارات به طور محسوسی پایین تر است و احتمالا قیمت جهانی را در نظر گرفته. ضمن اینکه دلیلی برای عوارض صد درصدی وجود ندارد،هیچ امری از جان مردم مهمتر نیست،نمی توان جان مردم را فدای سوء مدیریت در تولید خودرو کرد تا به بهانه تولید داخلی عوارض بالایی به ماشین وارداتی تحمیل کرد.
    • بدون نام IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
      3 0
      دوست عزیز کالایی که صادر میشه از پرداخت مالیات برای فروش در داخل کشور معاف است. (البته منظورم کشور خودمون نیست)
  • مصی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    9 1
    وای تویوتا هایلوکس 6 تومنه اون وقت پراید 10.5 . من 10 ماه آخر خدمتم یدونه هایلوکس تحویلم بود خودمون هم پراید داریم هر چی دارم فکر میکنم اصلا برام قابل هضم نیست . آخه چرا باید اینجوری باشه چرا ما بدبخت بیچاره ها باید از تولید ملی حمایت کنیم جنس بنجل وطنی بخریم اونوقت بالایی ها و پولدارا که دارند تو همین مملکت زندگی میکنند این کار و نمیکنند خب همین سرمایه دارها صاحب کارخونه ای هستند که من و شما را تشویق میکنند بریم جنساشونا بخریم.