یکی از کاربران خبرآنلاین 3 عکس جالب از جزیره «ابوموسی» و «تنب بزرگ» برایمان ارسال کرد.

هادی سجادی پور در شرح عکسهایی که برای خبرآنلاین ارسال کرده نوشته است:
«در جریان یک سفر پژوهشی، به منطقه تنگه هرمز رفتیم و یک شب را هم در جزیره ابوموسی ماندیم. این روزها با اراجیفی که سران کشورهای جنوبی خلیج فارس در واکنش به سفر احمدی نژاد گفته اند، دوباره خاطرات این سفر برایم زنده شدند.» او زیر یکی از عکس هایش هم نوشته است: «رونوشت به شیخ زاید اماراتی!»
سجادی پور که این عکس ها را در ایام فاطمیه سال 87 گرفته است تصویری از پایگاه بسیج جزیره ابوموسی، عکس یک آلاچیق ساحلی در جزیره ابوموسی با پرچم کشورمان در کرانه خلیج فارس و تصویری از جزیره تنب بزرگ برای خبرآنلاین فرستاده است.
واکنش ایرانیان به اظهارات خارج از عرف و اصول دیپلماتیک وزیر امور خارجه امارات درباره سفر رئیس جمهور کشورمان به جزیره ابوموسی در چارچوب سفر استانی به استان هرمزگان طی هفته گذشته اوج گرفت.
برای خواندن واکنش کاربران خبرآنلاین به اظهارات وزیر خارجه امارات درباره بخش از خاک کشورمان بر روی تیترهای زیر کلیک فرمایید.
 

فرمانده نیروی زمینی ارتش: دیپلماسی برای «ابوموسی» جواب ندهد نظامیان اقتدار کشور را نشان می‌دهند 

استقبال قاطع کاربران خبرآنلاین از اظهارات امیر پوردستان: تا پای جان از خاک کشور حمایت می‌کنیم 

/2727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میترا علی نژاد IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    تشکر از آقای سجادی پور عزیز
  • بدون نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    211 1
    نمیشه یه خبرنگار بفرستین چند تا عکس درست و حسابی از اونجا بگیره؟؟ کره شمالی که نیست، یه جوری عکسهای جدید از ابوموسی رو منتشر می کنین انگار منطقه ممنوعه است یا مثلاً "هیچ" کسی نمی تونه بره اونجا!
    • لطیفی IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
      47 2
      خدا پدرت رو بیامرزه. حرف دل منو زدی . هرچی تو اینترنت دنبال عکس از بوموسی میگردم کمتر میبینم . نمیدانم یا مسئله امنیتی است و یا بی توجهی . اگه بی توجهی باشه واقعا جای تاسف داره . چون مردم ما باید خیلی بیشتر از اینها در مورد این بخش از خاک ایران اسلامی ، بدانند و این حق مردم است. خواهشا عکسهای متنوع و زیادی از این سه جزیره به همراه اطلاعات توریستی و مراکز اقامتی و سایر اطلاعات را قرار دهید تا بیشتر اطلاعات کسب کنیم.
  • amin IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    43 1
    واقعا جای تاسف داره جزیره به این مهمی ازش استفاده نمیشه !! البته به جز نفت
  • بدون نام IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    45 1
    دوست دارم یه سفر برم بو موسی...بد نیست تور بوموسی راه بیفته
  • م ب IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    36 3
    یک وجب از خاک ایران را به هیچ بیگانه ای نمیدهیم . امیدوارم هر چه سریعتیر اماراتی ها گفته خود مبنی بر مالکیت جزایر ابوموسی و... را پس بگیرند و فراموش نکنند که هرچه امارات دارد از ایران است فقط کافی است به سابقه 40 سال گذشته خود برگردند و امیدوارم رشادت جوانان ایران را در 8 سال جنگ تحمیلی فراموش نکرده باشند و ماجزء امنیت منطقه که وظیفه آن بر عهده کل کشور های منطقه است چیزی دیگر انتظار نداریم
  • موری IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    33 5
    دوستان دقت بفرمایید ابوموسی واژه ای عربی هست.به عکس دقت کنید.برای اینکه این منظقه عربی تلفظ و نوشته نشه می نویسند بوموسی نه ابوموسی.به عکس دقت کنید لطفا.
    • محسن IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
      14 5
      برادر همون ابوموسي درسته.. مگه كشور ما ترك و عرب و لر نداره؟؟؟ تنوع زبانه توي ايران
  • سید حمید رضوی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    18 1
    تمام دنیا باید این را بدانند ایران یک خانواده است و هیچ وقت اختلافات داخلی خانواده باعث دفاع جمعی از این خانواده نخواهد شد و هر کس در هر جای دنیا بخواهد به عزت , شرف و عظمت این خانواده هتاکی کند خانواده با تمام قوا آن را از روی زمین محو خواهد کرد ایران عزیز ماست و برای عزت مان مثل گذشت ما فقط جان می دهیم
  • علیرضا IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    32 2
    سلام ، واقعا اگر غیرت ملی در وجود ما ملت است ، بیایید سفرهای تفریحی را به دبی کنسل کنیم. تعطیلات عید بلیط دبی و هتل پیدا نمی شد!!! الکی حرف زدن بذارید کنار ، با نرفتن دبی هیچ بلائی نازل نمی شه، بیایید از همین امروز شروع کنیم.
  • رامین IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    25 2
    علیرضا جان منم موافقم .اما من دوس دارم یه سفر برم ابوموسی
  • آبتین IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    20 1
    قذافی و عبدالناصر و صدام حسین هرکدام به نوعی به ایران چشمداشت داشتند برای مثال قذافی یکبار پیش از انقلاب گفت ما 24 ساعت دیگر در تهران ناهار را میل میکنیم چون ایشان پان عرب بودند . درهمین راستا بازیگر تلویزیون قدیم جناب قاطبه ایشان را به طنز کشیدند.عبدالناصر نام جعلی خلیج عر ب را به جای نام خلیج پارس درست کردند و صدام حسین به خاک ما یورش آورد ولی سه نفر آنها ببینید چه فرجامی پیدا کردند.هرکسی به این خاک اهورایی ایران بخواهد دست درازی کند با همبستگی همه قوم و قبیله های ایرانی نابودش میکنیم.مگر این عربها چندسال هست که کشورشان ایجاد شده؟ تنها کشور جهان که دارای سند رسمی است ایران است. سند آن در بیستون است که به ثبت جهانی نیز رسیده. پاینده ایران و ایرانی.
  • آبتین IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    16 5
    واژه ابوموسی یک نام جدید است زیرا نام واقعی آن بوموسي است به معنی جای سبز . ما باید در نقشه نیز نام واقعی آن را چاپ کنیم تا این غلط دیکته سبب سوء استفاده تازیان/عربها نشود. ما هزاران سال است که به آرامی در این سرزمین داریم زندگی میکنیم ولی نمیدانم چرا عرب ها دست از سر ما بر نمیدارند و همیشه مردم این سرزمین را به خاک و خون میکشند فکر کنم حالا که دیگه قدرت نظامی خوبی داریم باید به تازیان حمله کنیم و انتقام خون زنان و مردان جان باخته خاک ایران را بگیریم.
  • حامدازغندی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    4 3
    سلام این به ظاهر بچه بازی ها ی استعمارگر پیرقرن هاست بی جواب مونده خلیج فارس برای این دزدهای دریایی لقمه چربی هست که مایلند بدون هزینه نوش جان کنند.خوب برای بعضیها هنوز اینا ابر قدرتند وبرای بعضی ها هم دوره اینها تمام شده تا نوکراشون چه جوری بخوان با اونا کنار بیان هر چی هست این نوکرا چی موافق چی مخالف دارند نفس های آخرشان رازه می زنند .ایرانی جماعت هم از هر نژاد وآیینی که باشند اکثریت امروز تمایلی به باج دادن ندارندوقتی صحبت مصالح ملی فعلا مطرح می شود همه پایند .انشالله روزی بیاید که یک باردیگر خون شهید دلواری ها به جوش بیاید واین بار تا اقیانوس این ارازل را بیرون کنیم وبه کنارهمپالکی های خلیج عدنشان برانیم یا علی
  • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    15 4
    ایران اگه میخواد حال اماراتو بگیره کافیه یه اطلاعیه جهانی صادر کنه که : دبی جزوی از خاک ایرانه و باید به ما برگردونه و به سرمایه گزارهای خارجی فرصت بده که سرمایه هاشون رو از دبی خارج کنن . این اطلاعیه هر چقدر هم که الکی صادر بشه باز یه ضربه مهلک اقتصادی به امارات میزنه
  • محسن IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    19 2
    من حاضرم قطره قطره خونم رو بدم ولي كسي چشم طمع به يك وجب خاكم نداشته باشه. من ساكن بوشهرم و كنار دريا آماده از دولت خواهش ميكنم ، التماس ميكنم وضع معيشت رو يه مقدار بهتر كنه و نزاره كسي بره امارات. بخداوندي خدا قسم تنها يكماه ايران با امارات قطع رابطه تجاري كنه همشون از گرسنگي ميميرن.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    12 3
    تقصیرخودمونه.جزایروبلااستفاده رهاکردیم یه گوشه.اگراین جزایرمال امارات بودبهترین پایگاههای تفریحی شده بود
  • عباس IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    5 2
    سلام دیدگاه شما دوستان و هموطنان خود را کامل خوندم و من هم حاضرم مثل اکثر شما پای این خاک جان بدهم ولی راستی ما از بو مو سی چه می دانیم ؟ دوست دارم یک کارگردان مستند ساز پیدا بشه یک فیلم کوتاه بسازه که ما ببینیم تو این چند سال چه کارهایی برای مردم بو مو سی انجام شده ؟
  • عباس IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    4 1
    سلام دیدگاه شما دوستان و هموطنان خود را کامل خوندم و من هم حاضرم مثل اکثر شما پای این خاک جان بدهم ولی راستی ما از بو مو سی چه می دانیم ؟ دوست دارم یک کارگردان مستند ساز پیدا بشه یک فیلم کوتاه بسازه که ما ببینیم تو این چند سال چه کارهایی برای مردم بو مو سی انجام شده ؟
  • م IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    3 16
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابمدهد
  • فريبرز منصوري IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    5 1
    من هم با نظر ( آقا يا خانم بدون نام ) موافقم . مي توانستيد عكسي جالب تر و واضح تر ارسال كنيد . ضمنا امارات اصلا عددي نيست كه اصلا جوابش را بدهيم .
  • جوادي 250 IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    6 1
    جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی درجنوب ایران، در خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده‌اند. تنب کوچک در 35 کیلومتری و تنب بزرگ در 27 کیلومتری خاک ایران قرار دارند. هیچ کدامشان قابل سکونت نیستند و هرگز سکنه‌ای نداشته‌اند. اما ابوموسی ساکنین معدودی دارد (کمتر از 50 خانوار در آن ساکنند) تا آن جایی که تاریخ به یاد می‌آورد، تنب‌ بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی بخشی از خاک ایران بوده‌اند. در قرن نوزدهم میلادی، این جزایر بخشی از قلمرو «لنگه» بوده‌اند، که آن هم جزئی از بخش اداری استان فارس بوده است.» وی در ادامه به اسناد حاکمیت ایران بر این جزایر پرداخته و آورده است: «حق حاکمیت ایران بر این جزایر در کتاب‌های متعددی ثبت شده است، در اسناد تاریخی، سالنامه‌ها، مجلات دریایی، نقشه‌های جغرافیایی (که در آن‌ها
  • نجار پاشا IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    2 0
    با سلام کسانیکه در مورد اسم و حاکمیت این جزایر مشکل دارند بهتره سری به ویکیپدیا بزنن هم اسم صحیح و هم حاکمیت ایران از زمانهای خیلی دور را شفاف بیان نموده و هم راجع به اسم خلیج همیشه فارس شرح کاملی داده است . اسم قدیمی این جزیره بوموسی بوده به معنای منطقه یا سرزمین سبزو حدود 100 سال قبل وسیله یکی از ساکنین به ابوموسی تغییر و رایج شده است . ساکنین حزیره حدود 2500 نفر است که تعدادی هم از شهروندان اماراتی بنا به قردادی با حاکم وقت امارت (شارجه)و با خواست خودشان ساکن دایم جزیره فوق هستند. واقعا حیفه جزیره به زیبائی و خوش اب وهوا تا به حال بلا استفاده مانده است جا دارد دولت نسبت به ایجاد زیر ساختهای گردشگری و تفریحی اقدام نماید و هم میشه برای کسانیکه میخوان ساکن ابوموسی شوند مسکن مجانی بده...
  • هاشم IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    5 0
    سلام من دانشجوی بوموسی هستم پیشنهاد می کنم سری به بوموسی بزنید جای قشنگیه مخصوصا سواحل دست نخوردش