در اجرای جمعه جشنواره، شش تن از اعضای ارکستر «کامه‌راتا» در اجرا حاضر نشدند

 

کیوان میرهادی رهبر ارکستر کامهراتا بعد از اجرای ارکستر در چهارمین روز جشنواره در تالار رودکی با بیان این مطلب افزود: «ارکستر ما بر مبنای موسیقی مدرن کار میکند. نه مدرنی که به شوانبرگ بر میگردد، ما به بعد از آن‌ها کار داریم. ما آثاری از دهه 80 به بعد را کار میکنیم. عمدتاً هم با آهنگسازهای زنده کار داریم».

این نوازنده گیتار افزود: «رپرتوآر امروز کارهایی است که ملودی مناسبی داشته باشد. در ضمن ما کنسرتو فلوت اثر کامبیز روشنروان را کار کردیم چرا که اثری خاص بود. زیرا پستسریال محسوب میشد و ما میخواستیم در این ژانر هم کار کرده باشیم. این اثر کمتر هارمونی آکادمیک کلاسیک را داشت. خیلی جاها دارای فیگور رنگ و نور است که این در موسیقی مدرن بسیار برجسته است».

رهبر ارکستر کامهراتا با اشاره به عدم شرکت بعضی از اعضای ارکستر، گفت: «چون برخی از این‌ها در گروههای دیگر نیز حضور دارند و در آن‌جا تعهد داشتند این مسأله را به من یادآور نشدند و موجب شد که ما بدون حضور این اعضا امشب حضور داشته باشیم». میرهادی در پاسخ به این انتقاد که آیا وظیفه رهبر ارکستر، برخورد جدی با این افراد نیست! تأکید کرد: «بله. باید رهبر ارکستر به این مسأله جدیتر نگاه کند اما نکته قابل توجه اینکه ما برای جایزه نیامده بودیم. ضمن اینکه ما نمیتوانیم  به مسأله مالی اعضای گروه بیتوجه باشیم. احتمالاً دیگر گروهها بهتر بودجه میدهند و آن‌جا میروند. به هر حال باید اعضا زندگی کنند. من هم زیاد سخت نمیگیرم».

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حافظ فرازمند IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
    0 0
    با سلام . راجع به این سوالتون که از استاد میرهادی راجع به غیبت چند نفر از اعضای گروه پرسیدید ، باید بگم که پیشنهاد می کنم بیشتر با آقای میرهادی در ارتباط باشید تا با رفتار و منش والای ایشون بهتر آشنا بشید .