۰ نفر
۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۵

قسمت اول «ملک سلیمان» به کارگردانی شهریار بحرانی این روزها مراحل فنی خود را در کشور هنگ‌کنک سپری می‌کند

مجتبی فرآورده، تهیهکننده فیلم «ملک سلیمان» که در حال حاضر در هنگکنک به سر میبرد در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین گفت: «این بخش از فیلم که در حال آمادهسازی در واقع مربوط به برپایی ملک سلیمان است که سرمایه آن از سوی بنیاد سینمایی فارابی تأمین شده است، اما بخش دوم آن قرار است در صورت تأمین بودجه در بخش خصوصی تولید شود که این بخش، اختصاص به داستان ملکه صبا دارد».

 

جلوههای ویژه این فیلم توسط «لئو لو» طراح جلوههای ویژه فیلم «ببر غران اژده‌های پنهان» در حال انجام است. به گفته تهیهکننده 500 تا 600 پلان جلوههای ویژه در این فیلم باید ساخته شود که بخشی از آن در ایران توسط انیماتورهای ایرانی و بخشی دیگر در چین و هنگکنگ انجام خواهد شد. فرآورده پیش از این در گفتوگویی گفته بود: «هماهنگ کردن این کار در سه کشور سختیهایی را به همراه دارد. شرکت کاریز پارسه در ایران برای طراحی جلوههای ویژه این فیلم تأسیس شد و با نظارت آقای «لئو» این کار را انجام میدهد. ایشان طبق مراودات و آشنایی که با انیتماتورهای ایرانی پیدا کردند بخشی از کار را به آن‌ها سپردند اما به دلیل این‌که حجم کار زیاد است بخش دیگری از آن در دو شرکت دیگر آقای «لئو» در چین و هنگکنگ انجام میگیرد. میتوان گفت این کار به صورت مشترک بین ایرانیها و هنگکنگیها انجام میشود
صداگذار و آهنگساز «ملک سلیمان» هم هنگکنگی هستند. صداگذاری به شیوه دالبی توسط کینسون تسانگ در هنگکنگ آغاز شده و موسیقی نیز توسط «پانک چان» در همان کشور ساخته میشود. امین زندگانی در نقش سلیمان نبی همراه با محمود پاکنیت، حسین محجوب، مهدی فقیه، ارژنگ امیرفضلی، الهام حمیدی و... بازیگران این پروژه هستند.

عوامل تولید این پروژه عبارتند از نویسندهو کارگردان: شهریار بحرانی، مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه، مدیرتولید: فرهاد کینژاد، مدیر هنری: حمید قدیریان، طراح چهرهپردازی: سعید ملکان، تدوین: محمدرضا موینی، جلوههای ویژه کامپیوتری: لئولو، اجرای جلوههای ویژه کامپیوتری: شرکت کاریز پارسه، ایشیا لیجند، صدابردار: بهروز معاونیان، صداگذار: کینسون تسانگ، مدیر برنامهریزی و دستیار اول کارگردان: علی کریم. تهیهکننده: مجتبی فرآورده، محصول بنیاد سینمایی فارابی.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۳
    0 0
    اين كارگردان در مصاحبه اي هم اين كار رو اينچنين توصيف مي كنه: اين فيلم يك پوست اندازي براي سينماي ايران است.