تریلر سیاسی «نویسنده پشت پرده» به کارگردانی رومن پولانسکی در اولین روز پنجاه و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین از سوی فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم به عنوان بهترین فیلم سال تقدیر شد.

به گزارش خبرآنلاین، اولیویا ویلیامز بازیگر بریتانیایی روز جمعه جایزه بزرگ فیپرشی 2010 را از طرف پولانسکی دریافت کرد.

ویلیامز پس از دریافت جایزه گفت: «پولانسکی از هر جهت یک مولف است. این جایزه از همه جهت متعلق به اوست.»

296 عضو فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) از سراسر دنیا «نویسنده پشت پرده» (یا «روح‌نگار») به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کردند. این فیلم فوریه امسال نیز در شصتمین دوره جشنواره فیلم برلین برنده جایزه بهترین کارگردان شد.

«نویسنده پشت پرده» بر اساس «روح» رمان پرفروش رابرت هریس ساخته شده است. پیرس برازنان در این فیلم به نقش یک نخست‌وزیر پیشین بریتانیا که متهم به جنایات جنگی است حضوری تماشایی دارد. او یک نویسنده پشت پرده (یوان مگرگور) را استخدام می‌کند تا خاطراتش را به پایان برساند، اما به زودی گرفتار شبکه‌ای مرگبار از توطئه‌های بین‌المللی می‌شود.

پولانسکی 77 ساله هنگام اولین نمایش جهانی «نویسنده پشت پرده» در برلین در سوییس در حبس خانگی بود و به همین دلیل نتوانست در مراسم شرکت کند. مقامات قضایی آمریکا از سوییس خواسته بودند پولانسکی را تحویل دهند تا به اتهام ارتباط غیرقانونی با دختری 13 ساله در سال 1978 محاکمه شود.

سوییس ژوئیه پیش با این درخواست مخالفت و کارگردان فرانسوی/لهستانی را آزاد کرد. پولانسکی سال 2002 برای فیلم«پیانیست» برنده اسکار بهترین کارگردانی شد.

18 فیلم در بخش مسابقه رسمی پنجاه و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین حضور دارند که تا 25 سپتامبر (سوم مهر) ادامه دارد.

پنجاه و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین جمعه با نمایش «چیکوگرانده» به کارگردانی فیلیپه کازالس فیلمساز کهنه‌کار مکزیکی آغاز شد و تا 25 سپتامبر (سوم مهر) ادامه دارد.

18 فیلم در بخش مسابقه رسمی برای دریافت جوایز صدف طلایی و نقره‌ای رقابت می‌کنند. گوران پاسکالیه‌ویچ کارگردان صرب ریاست هیئت داوران بخش مسابقه اصلی را به عهده دارد.

برگزارکنندگان قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد سینمایی اسپانیایی‌زبان امسال با اعطاء جایزه دونوستیا یک عمر دستاورد از   جولیا رابرتز بازیگر آمریکایی برنده اسکار تقدیر می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه / 17 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =