گوران پاسکالیه‌ویچ کارگردان صرب ریاست هیئت داوران بخش مسابقه اصلی پنجاه و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین را به عهده دارد.

به گزارش خبرآنلاین، پاسکالیه‌ویچ که یکی از فیلمسازان محبوب جشنواره‌های اسپانیایی است سال 2004 با فیلم «رویای شب نیمه زمستان» برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره سن سباستین شد.

او تاکنون سه بار با فیلم‌های «آمریکای یک نفر دیگر» (1995)، «خوش‌بین‌ها» 2006 و «رویای شب نیمه زمستان» (2009) جایزه اصلی جشنواره فیلم والادولید را دریافت کرده است.

گوران پاسکالیوویچ در 1976 برای فیلم «گارد ساحلی در زمستان» جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم برلین را برد و در 1998 نیز برای «انبار باروت» جایزه فیپرشی جوایز فیلم اروپا را از آن خود کرد. «سگی که عاشق قطارها بود»، «این روزهای دنیوی می‌گذرند» و «ماه عسل» از دیگر ساخته‌های این فیلمساز 63 ساله است.

رایا مارتین کارگردان پرکار فیلیپینی که پارسال با دو فیلم در جشنواره کن حضور داشت، جو آلن طراح گریم («دریای درون» «گلادیاتور»)، خوزه کورونادو بازیگر اسپانیایی نامزد جایزه گویا («گویا در بوردو» و «جعبه 507») و لوسی واکر مستندساز که امسال دو فیلم «زمین بایر» و «شمارش معکوس تا صفر» را در جشنواره ساندنس داشت، از دیگر اعضای هیئت داوران این دوره جشنواره سن سباستین هستند.

دو نفر از چهره‌های آینده‌دار آمریکای لاتین هم در میان داوران هستند: کلودیا یوسا از پرو که فیلم «شیر اندوه» او سال 2009 جایزه خرس طلایی جشنواره برلین را دریافت کرد و پابلو تراپرو آرژانتینی که امسال با فیلم «لئونرا» در جشنواره کن حضور داشت.

داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم سن سباستین درباره برندگان جوایز صدف طلایی و نقره‌ای تصمیم می‌گیرند.

پنجاه و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین 17 تا 25 سپتامبر (26 شهریور تا سوم مهر) برگزار می‌شود. از این جشنواره به عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد سینمایی اسپانیایی‌زبان یاد می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =