برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین در شمال اسپانیا ماه آینده با اعطاء جایزه دونوستیا یک عمر دستاورد از بازیگر آمریکایی برنده اسکار تقدیر می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد سینمایی اسپانیایی‌زبان روز شنبه در بیانیه‌ای جولیا رابرتز را به خاطر حضور در تعدادی از پرفروشترین فیلم‌های دو دهه اخیر همین طور موفقیت در جوایز اسکار مورد تقدیر قرار دادند.

رابرتز برای تبلیغ فیلم جدیدش «بخور عبادت کن عشق بورز» که یکی از فیلم‌های بخش مسابقه پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم سن سباستین است به اسپانیا سفر می‌کند. این فیلم را رایان مورفی کارگردانی کرده و رابرتز در آن با خاویر باردم و وایولا دیویس همبازی است.

«بخور عبادت کن عشق بورز» که از روز جمعه در سینماهای جهان اکران شده، بر مبنای رمانی به همین نام نوشته الیزابت گیلبرت ساخته شده است. این فیلم داستان زنی با بازی رابرتز است که پس از جدایی از همسرش به ایتالیا، هند و بالی سفر می‌کند و از این طریق آرامش درونی خود را بازمی‌یابد.

بازیگر 42 ساله آمریکایی در 1990 با نقش‌آفرینی در فیلم «زن زیبا» به شهرت رسید و برای یک دهه یکی از چهره‌های محبوب گیشه‌های فروش و از پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود بود.

رابرتز سال 2001 برای فیلم «ارین براکوویچ» برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. او در سال‌های اخیر کمتر در سینما فعال بوده و بیشتر وقت خود را با همسر و سه دخترش گذرانده است.

رابرتز جایزه خود را روز 20 سپتامبر دریافت می‌کند. از برندگان قبلی جایزه دونوستیا یک عمر دستاورد سن سباستین می‌توان به سر ایان مکلن بازیگر بریتانیایی، گلن فورد و بت دیویس بازیگران آمریکایی و وودی آلن و فرانسیس فورد کوپولا فیلمسازان آمریکایی نام برد.

پنجاه و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین 17 تا 25 سپتامبر (26 شهریور تا سوم مهر) برگزار می‌شود.

خبرگزاری فرانسه / 14 اوت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 84378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =