تا پایان سال جاری در مجموع حدود 24 هزار میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل بنگاه‌های زودبازده کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس،‌ عبدالرضا شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه برای سرمایه در گردش بنگاه‌های نیمه تمام مبلغی را اختصاص داده‌ایم، اظهار داشت: در چهار سال دولت نهم، 21 هزا و 500 میلیارد تومان برای بنگاه‌های زودبازده اختصاص داده شد اما تنها در سال جاری 24 هزار میلیارد تومان برای این بنگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به مصوبات شورای‌عالی اشتغال اظهار داشت: تا پایان آذرماه مبلغ 11 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های زودبازده بنگاه‌های اقتصادی توسط بانک‌های عامل به عنوان سرمایه در گردش به این بنگاه‌ها اهدا می‌شود.
وی افزود: این 11 هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری، تکمیل و تجهیز کامل بنگاه‌های زودبازده نیز به کار می‌رود.
وزیر کار و امور اجتماعی تصریح کرد: مبلغ 13 هزار میلیارد تومان برای تکمیل بنگاه‌های تازه تاسیسی که به تصویب کار گروه اشتغال استان‌ها می‌رسد نیز پرداخت می‌شود.

ایجاد 1.1 میلیون شغل تا پایان سال جاری در کشور
وی با اشاره به اینکه مدیریت اصفهان باید تا پایان سال 80 هزار شغل در استان ایجاد کند، تاکید کرد: قرار شده یک میلیون و 100 هزار فرصت شغلی در سال جاری در کشور ایجاد شود که این میزان با توجه به ظرفیت‌ها بین استان‌ها تقسیم شده است.
وزیر کار و امور اجتماعی اضافه کرد: برای نظارت و رفع موانع احتمالی بر سر تحقق این تعهد، وزرای عضو شورای‌عالی اشتغال به صورت دوره‌ای به استان‌ها رفته و روند پیشرفت ایجاد شغل در استان‌ها را دنبال می‌کنند.
وی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در کشور طبق برنامه پیش می‌رویم و‌ بسیار خوشبین هستیم که بتوانیم هدف برنامه پنج‌ساله را تحقق بخشیم و یک میلیون و 100 هزار شغل وعده داده شده را در کشور ایجاد کنیم.

مقررات طرح حمایت از مشاغل خانگی در حال تدوین است
شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه طرح حمایت از مشاغل خانگی توسط مجلس به تصویب رسید و به دولت ابلاغ شد، گفت: ستاد این طرح در وزارت کار تشکیل شده و هماهنگی بین دستگاه‌ها وجود دارد و ضوابط و مقررات برای اجرای طرح در حال تدوین است.

‌قانون کار ایران نیاز به اصلاحات جدی دارد
وی با بیان اینکه قانون کار ما نیاز به اصلاحات فراوانی دارد، بیان داشت: در حال انجام اصلاحات روی قانون کار هستیم تا پس از آن قانون جدید را برای تصویب به مجلس بفرستیم.

ایجاد نظام آموزشی ملی مهارت
وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه با جدیت به دنبال ایجاد یک نظام آموزشی ملی مهارت هستیم، تصریح کرد: یکی از مشکلات بیکاری در کشور ما، فقدان مهارت در افراد جویای کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.
وی تاکید کرد: در آموزش‌های تئوری پیشرفت خوبی داشتیم اما در رشته‌های مهارتی فاقد مسیر پیشرفت هستیم.
شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه در سراسر جهان آموزش‌های مهارتی کامل‌تر از آموزش‌های تئوریک است، اضافه کرد: در کشور ما آموزش‌های مهارتی پراکنده و بدون انسجام انجام می‌شود و اثربخشی لازم را ندارد.

هیچ فردی نباید بدون گذراندن دوره‌های آموزشی وارد بازار کار شود
وی اظهار داشت: باید پراکندگی در آموزش‌های مهارتی را با مدیریت صحیح و انتظام‌بخشی به وحدت تبدیل کنیم. وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه در کشوری همچون استرالیا بیش از 300 هزار تیپ رشته وجود دارد، گفت: در ایران تنها حدود یک‌هزار تیپ رشته مهارتی وجود دارد که قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا نیست.
وی افزود: به اعتقاد من در این کشور هیچ فردی بدون گذراندن و کسب دوره‌های آموزش مهارتی نباید وارد بازار کار شود.

شرایط کسی که هنوز وارد بازار کار نشده به وزارت کار مربوط نمی‌شود
شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه وزارت کار مسئولیتش اجرای قانون کار است، ادامه داد: صیانت از کار، آموزش نیروی کار و حمایت از کارگران مهم‌ترین وظایف وزارت کار و امور اجتماعی است.
وی بیان داشت: شرایط فردی که هنوز وارد بازار کار نشده به طور مستقیم به وزارت کار مربوط نمی‌شود و بخش‌های مربوط باید با هماهنگی دست به دست هم دهند تا بستری برای ایجاد کار و سرمایه‌گذاری مردم در کشور فراهم شود.
وزیر کار و امور اجتماعی اضافه کرد: اشتغال فرایندی زنجیره‌ای و به هم پیوسته دارد و باید تمام حلقه‌های آن خوب عمل کنند تا به سرانجام برسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 89771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =