رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران به خبرگزاری فارس گفت:در حال حاضر جریان شکست خورده فتنه، برای اینکه بقای خود را در لایه‌های دوم و سوم تضمین کند در تلاش است از اتهام براندازی نظام اسلامی شانه خالی کند.

نکات مهم مطرح شده توسط سردار یدالله جوانی به شرح زیر است:

* جریان فتنه در طی چند ماه گذشته نتوانست براساس سناریویی از پیش طراحی شده به اهداف خود برسد و اکنون به دلیل رویگردانی مردم از آنها، خود را در بن‌بست کامل می‌بیند.

*تصور و تلقی آنها این بود که به هر حال با سیاه‌نمایی از وضع موجود و نوعی عوام‌فریبی می‌توانند در انتخابات رأی بیاورند و اگر رأی هم نیاوردند با ادعای تقلب در انتخابات و به خیابان آوردن هواداران خود، نظام را تحت فشار قرار دهند.

* هدف آنها از ادعای تقلب، تحت تاثیر قرار دادن وضعیت موجود و به دست گرفتن مدیریت جریان حاکم بر کشور بود.

* وقتی این جریان در سناریوی خود با شکست مواجه شد، دو راه پیش‌روی خود دید؛ اول اینکه رسما اعلام کند شکست خورده و از صحنه سیاست کناره‌گیری کند و یا به بازسازی خود پرداخته و در کمین فرصت‌ها بنشیند.

* این جریان شکست خورده راه دوم را انتخاب کرد؛ چراکه به این نتیجه رسیدند که تقابل خیابانی با نظام اسلامی هیچ نتیجه‌ای بجز منفور شدن برای آنها نداشته است و نمی‌توان با جنجال‌های تبلیغاتی و شانتاژ و جنگ روانی عوام‌فریبی کرد.

* در حال حاضر این جریان شکست خورده برای اینکه بقای خود را تضمین کند، با بازسازی چهره منافقانه خود و تبرئه خود با ترفندهای گوناگون، در تلاش است از اتهام براندازی نظام اسلامی شانه خالی کند و‌ آن را یک تحلیل غلط و خود را معتقد به قانون اساسی و وفادار به نظام معرفی کند.

*آنها قطعا با شواهد و قرائن موجود به دنبال براندازی بودند.

*مجموع جریان‌های موجود کشور باید صادقانه مواضع خود را در قبال جریان فتنه به روشنی مشخص کنند، چرا که نظام اسلامی و مردم از اقدامات شوم فتنه‌انگیزان خسارت‌های جبران‌ناپذیری متحمل شد.

* عناصر سیاسی که به مبانی و ارکان نظام و انقلاب اسلامی اعتقاد دارند باید با آشکار شدن وابستگی سران فتنه به بیگانگان و دشمنان این مردم، موضع خود را روشن و تعیین تکلیف کنند؛ چراکه اگر اینکار را نکنند مردم و نظام اسلامی با کسی تعارف ندارد و قطعا شور‌ای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

* بر همه مسئولان واجب است در موضع‌گیری‌ها، و طرح برخی مسائل اختلاف‌انگیز دقت لازم را داشته باشند،چرا که جنجال‌آفرینی و اختلاف‌افکنی موجب سوء استفاده آشکار دشمنان نظام اسلامی خواهد شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =