۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۳

به‌زودی گوشی‌های جدیدی برپایه سیستم‌عامل گوگل آندروید و با ویژگی‌های جدید روانه بازار شوند.

در حالیکه بسیاری از علاقه‌مندان گوشی‌های همراه،‌ انتظار پالم‌پری و جزئیات آی‌فون جدید را می‌کشند،‌ گروهی از این علاقه‌مندان هم هستند که در انتظار محصول جدید دیگری به سر می‌برند:‌ گوشی‌های جدیدتر برپایه گوگل آندروید.

به نظر می‌رسد که این گوشی‌ها هم‌زمان با مدل اچ.تی.سی مجیک از سوی تی‌موبایل و با پشت سر گذاشتن اف.سی.سی و سامسونگ 17500 ‌وارد بازار خواهند شد. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر این‌که موتورولا، تی‌موبایل جی1 وی2 را در ماه اکتبر/ مهر آماده خواهد کرد. به علاوه نباید فراموش کرد که سونی‌اریکسون،‌ اچ.تی.سی و سامسونگ،‌ بیش از یک مدل گوشی همراه جدید را برپایه سیستم‌عامل آندروید برای سال 2009 آماده کرده‌اند.

با وجود این که چشم‌انداز سخت‌افزارهای جدید جذاب و هیجان‌انگیز است و به طور قطع، لازم است که طرح‌های جدیدی به تنها مدل تی‌موبایل‌ جی1 (که شاید بتوان گفت آن‌قدرها هم خوش‌دست نیست) اضافه شود، اما نباید سیستم‌عامل واقعی اندروید را که بخش درونی و اصلی آن است، فراموش کرد.

برخی ویژگی‌ها و اصلاحات در نسخه به‌روز اندروید 1.5 کاپ‌کیک اضافه شده است که می‌توان به یک صفحه کلید روی نمایشگر، ضبط ویدئو، بلوتوث استریو،‌ مرورگر وب‌کیت ‌به روز شده و واسطه‌های کاربری پیشرفته اشاره کرد. تمام این موارد مورد استقبال قرار گرفتند. اما ما هنوز هم منتظریم که در آینده‌ای نزدیک،‌ شاهد اضافه شدن موارد بیشتری باشیم. پشتیبانی از تبدیل‌های مایکروسافت به همراه برنامه فلش،‌ می‌تواند آغاز خوبی باشد. همچنین کاربران جی1 از این که نمی‌توانستند برنامه‌ها را روی کارت‌های اس.دی ذخیره کنند،‌ و هم‌چنین از حافظه داخلی محدود آن،‌ گله داشتند.

اندروید 2.0 ( که نام رمز آن دونات است) همین حالا هم همهمه‌های زیادی به پا کرده است. با این که چیز زیادی در مورد آن افشا نشده، جز این‌که می‌تواند وضوح تصویر WVGA و QVGA را پشتیبانی کند؛ اما ممکن است این مدل به برخی از مواردی که ذکر شد،‌ پاسخ دهد. اما تا این مدل به بازار برسد،‌ واقعا انتظار کاربران از اندروید جدید چیست؟

سی‌نت،‌ 15 می- ترجمه:‌ بهنوش خرم‌روز

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 8564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =