۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۶

بسته‌های نرم‌افزاری مخصوص، ‌امکان سرقت اطلاعات گوشی‌های همراه را‌ فراهم کرده‌اند.

از این به بعد مراقب باشید که شماره گوشی همراهتان را به چه کسی می‌دهید. بنا به اعلان موسسه تراست دیجیتال،‌ که یک موسسه مربوط به امنیت گوشی‌های همراه است،‌ اگر کسی بسته نرم‌افزاری مناسب و مهارت کافی داشته باشد،‌ به راحتی می‌تواند تنها از طریق ارسال یک پیامک، تمام اطلاعات گوشی همراه شما را به سرقت ببرد.

کارشناسان این حمله را شبیخون نام نهاده‌اند، ‌زیرا وقتی قربانی در خواب باشد،‌ حمله خیلی راحت‌تر صورت می‌گیرد. به گفته دان دیرینگ،‌ مدیر بازرگانی سابق شرکت تراست دیجیتال،‌ زمانی که قربانی خواب است، فرد مهاجم پیامکی به گوشی همراه او می‌فرستد. این پیامک، به طور خودکار مرورگر اینترنتی را روی گوشی همراه قربانی فعال می‌کند و آن را به یک سایت خاص هدایت می‌کند. این سایت، نرم‌افزاری اجرایی را روی گوشی ‌همراه قربانی بارگذاری می‌کند و به همین سادگی، اطلاعات موجود روی گوشی همراه را به سرقت می‌برد. دیرینگ در یک برنامه ویدئویی که در سایت یوتیوب بارگذاری شده، چگونگی این شبیخون را نشان داده است. این ویدئو را می‌توانید اینجا ببینید.

در نوع دیگری از این دست حملات،‌ مهاجم پیامکی با عنوان یک پیام کنترل از طریق سیستم جهانی ارتباطات با گوشی‌های همراه، جی.اس.ام روی گوشی قربانی می‌فرستد. این پیامک، بسته نرم‌افزاری خاصی را روی گوشی نصب می‌کند و با استفاده از شبکه بی‌سیم (‌Wi-Fi)،‌ اطلاعات را از روی صفحه ای‌میلی که فرد به آن وارد شده باشد، به سرقت می‌برد. نحوه این نوع دزدی را هم می‌توانید در این فیلم یوتیوب ببینید.

بنابراین بنا به گفته‌های دیرینگ،‌ اگر کسی دانش کافی و بسته‌های نرم‌افزاری مخصوص در اختیار داشته باشد، ‌این دزدی‌ها می‌توانند اتفاق بیفتند. به گفته وی،‌ شرکت تراست دیجیتال اخیرا برنامه‌ای به نام ای.ام.ام8 را در اختیار شرکت‌ها قرار داده است تا بتوانند از اطلاعات کارکنانشان در برابر این نوع حملات محافظت کنند.

فیلیپ ویندروپ،‌ از مدیران شرکت تجربه بی‌سیم جهانی در استراتژی آنالایتیک می‌گوید: «این یک تهدید واقعی است. ما شاهد این نوع حملات خواهیم بود. این اتفاقی است که به مرور زمان خواهد افتاد».

سی‌نت،‌ 19 آوریل- ترجمه: بهنوش خرم‌روز

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =