به رغم مشاهده ادامه نشت نفت، بعد از این که بی‌پی وعده بررسی دقیق محل چاه برای یافتن نشانه‌های احتمالی موارد جدید نشت نفت از چاه را داد، این شرکت اجازه یافت که یک روز دیگر درپوش جدید را بر سر چاه مشکل آفرین خود در خلیج مکزیک نگاه دارد.

مجید جویا: تاد آلن فرمانده گارد ساحلی ایالات متحده امریکا، اعلام کرد که دانشمندان دولت قانع شده‌اند که بی‌پی بر بستر دریا در اطراف چاه عمیق مشکل آفرین خود در خلیج مکزیک نظارت می‌کند، چاهی که از زمان قرار گرفتن درپوش جدید در روز سه شنبه، هنوز با مشکل جدی مواجه نشده است.

با این حال، به گزارش دیلی تلگراف، در روز یک شنبه یک مورد نشت در نزدیکی چاه مورد بحث مشاهده شد، و بی‌پی تحت فشار سنگینی قرار گرفت تا ثابت کند که آنها هنوز منطقه را تحت نظارت دارند.

با توجه به این که مقادیر قرائت شده فشار بر روی درپوش کمتر از حد انتظار هستند، این نگرانی وجود داشت که درپوش نصب شده با مشکل نشت مواجه است، امری که در صورت اثبات به این معنی خواهد بود که احتمالا باید درپوش دوباره باز شود تا مانع از یک وقوع یک فاجعه زیست محیطی احتمالا بزرگ‌تر شود که اصلاح کردن آن سخت‌تر از فاجعه کنونی خواهد بود. یک نشت زیر زمینی می‌تواند خروج کنترل نشده نفت و گاز از طریق بستر سنگ و گلی دریا را امکان پذیر سازد.

«هنگامی که نشت نفت کشف شد، به شما دستور مرتب کردن منابع، بررسی سریع، و گزارش یافته‌ها به دولت، آن هم در کمتر از 4 ساعت، داده می‌شود».

آقای آلن در روز یک‌شنبه، در نامه‌ای به مدیر اجرایی بی‌پی، باب دادلی گفت: «من دستور می‌دهم تا به من یک فرایند مکتوب برای باز کردن شیرهای انسداد در کم‌ترین زمان ممکن، و البته بدون آسیب رساندن به چاه را بدهید، باید نشت هیدروکربن در نزدیکی دهانه چاه ثابت شود».

بی‌پی در روز دوشنبه اعلام کرد که هزینه مهار جریان نفت از چاه تا کنون به بیش از 4 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت اعلام کرد که تا کنو مجموعا 207 میلیون دلار برای ادعای خسارت افراد در اثر نشت نفت در سواحل جنوبی ایالات متحده پرداخت کرده است. تا کنون، تقریبا 116 هزار دادخواست ثبت شده است و بیش از 67500 مورد پرداخت هم انجام شده است.

با توجه به اینکه درپوش نصب شده، مانع از ادامه جریان نفت از چاه آسیب دیده بی‌پی در خلیج مکزیک در طول دوره آزمایشی می‌شود، این هفته بخت به این شرکت و همچنین دولت ایالات متحده روی آورده بود تا به موفقیت اشتراکی خود نگاهی دوباره بیندازند: اولین پیروزی واقعی در مبارزه با نشت نفت.

در عوض، هر دو طرف دو روز گذشته را به بحث و عدم توافق بر روی کاری گذرانده‌اند که لازم است با تجهیزات زیر دریا که جریان نفت را به عقب رانده‌اند انجام شود. برای پوشاندن چاه، بی‌پی دو چاه کمکی حفر می‌کند، که یکی از آن دو تنها برای پشتیبانی خواهد بود.

شرکت اعلام کرد که کار بر روی اولی تا حدی پیش رفته که مقامات مسئول انتظار دارند که در انتهای ماه بتواند به لوله‌های زیرزمینی چاه آسیب دیده برسد. ولی به رغم اینکه فعالیت‌ها برای پاکسازی کماکان ادامه دارند و در عرض چند روز از پایان نشت نفت بهبود در وضعیت آب قابل مشاهده خواهد بود، ماه‌ها و یا شاید حتی سال‌ها، به طول بینجامد تا خلیج مکزیک به وضعیت سابق خود باز گردد.

بنا به براوردهای دولت امریکا، در طول دوره کمتر از سه ماهه نشت نفت از این چاه، چیزی بین 94 تا 184 میلیون گالن نفت به داخل خلیج ریخته شده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =