دیگر عناوین خبری: تولد یک سیاه‌چاله در زمین / خبرهای خوب از تشخیص و درمان سرطان / اثرات قهوه توهمی بیش نیست / دردسرهای دیوارهای بلند سایبری چین / تب‌لت 7اینچی سامسونگ و نمایشگر کوانتومی ال.جی

بهنوش خرم‌روز: تلگراف دیروز در یک گزارش نه چندان مهربانانه، ده دلیل آورده که گوشی جدید اپل، یعنی آی‌فون 4G را که به تازگی معرفی شده است نخرید، با این که این همه هواداران اپل منتظر این گوشی بودند؛ مدل جدید آی‌فون خیلی گران است، برای هر برنامه‌ای که بخواهید روی آن نصب کنید، باید پول بدهید؛ هدفون‌هایش افتضاح است و همه اطرافیان هرچه شما می‌شنوید را می‌شنوند، تازه در دنیای نقشه‌های رایگان گوگل و نوکیا، باید برای یک سیستم نقشه‌خوانی ساده کلی پول بدهید، بدتر از همه این که با این که قرار است این گوشی ارتباط شما با دنیای اینترنت را حفظ کند اما برنامه فلش ندارد! این‌ها مهم‌ترین دلایل ذکر شده در گزارش تلگراف هستند.

حتما اسم سیاهچاله را شنیده‌اید، همان پدیده مرموز فضایی که امواج و اجرام موجود در فضا را می‌بلعند، غول‌پیکر است و ما هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم که در کهکشان چه کار می‌کند. کمی هم ترسناک به نظر می‌رسند، این طور نیست؟ اما شاید حالا که دانشمندان چینی موفق شده‌اند یک سیاهچاله مصنوعی کوچک در آزمایشگاه بسازند، دیگر این ‌همه مرموز و ترسناک نباشند.

ساینس‌دیلی دیروز
گزارش داده که این پژوهشگران در آزمایشی موفقیت‌آمیز، یک ابزار الکترومغناطیسی ساخته‌اند که ریزموج‌های الکترومغناطیس یا همان امواج مایکروویو را می‌بلعد. این سیاهچاله کوچک از 60 حلقه متحدالمرکز از جنس فراماده ساخته شده است. فراماده یا متامتریال، موادی هستند که ویژگی‌های غیرعادی دارند،‌ چون ویژگی‌هایشان به ساختارشان مربوط می‌شود،‌ نه به مواد سازنده‌شان).

باز هم یک خبر خوب برای درمان سرطان! یکی از مسائلی که همیشه در مورد روش‌های درمانی سرطان‌ها مطرح می‌شود، ‌این است که دارو مستقیما به سمت بافت سرطانی نمی‌رود و بدین ترتیب تاثیرش کم می‌شود. اما ساینس‌دیلی یک روش تازه را معرفی کرده که در آن از وسیله جدیدی به اسم نانواسفنج استفاده می‌شود. نانواسفنج دارو را درست به مقصد می‌رساند و چهار تا پنج بار بیشتر از روش‌های تزریقی، باعث توقف رشد بافت سرطانی می‌شود. خب در درمان سرطان تاثیر پنج برابر واقعا چشم‌گیر و مهم است.

البته تکنولوژی‌ریویوی دیروز هم یک خبر خوب برای مبتلایان به سرطان دارد، البته سرطان پروستات. افرادی هستند که به دلیل ابتلا به این سرطان، با عمل جراحی پروستات خود را از بدن خارج می‌کنند. اما ممکن است که این سرطان برگردد. روش‌های معمول تشخیصی، آنتی‌ژن‌های پروستات را در خون بررسی می‌کنند اما نمی‌توانند میزان اندک آن را تشخیص بدهند. خبر خوب این که روش جدیدی ابداع شده که مولکول‌های آنتی‌ژن را دانه به دانه در خون تشخیص می‌دهد و می‌تواند خیلی زود منجر به تشخیص بازگشت سرطان شود. خب در درمان سرطان زمان نقش مهمی را بازی می‌کند.

همچنین در عناوین اول ساینس‌دیلی دیروز، عنوان توهم بودن تاثیر قهوه جلب توجه می‌کند. ظاهرا این که ما فکر می‌کنیم یک فنجان قهوه اول صبح سرحال‌مان می‌آورد،‌ فقط تصور ماست و در واقعیت چنین اتفاقی نمی‌افتد!

یک تصور غلط دیگر هم داریم! این که همیشه فکر می‌کردیم چند ده میلیون گونه موجود زنده دیگر روی زمین زندگی می‌کنند و کره خاکی را با ما شریک هستند. اما حساب کتاب اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که چند میلیون گونه بیشتر نیستند. شاید چند ده میلیون و چند میلیون به چشم ما نیاید، اما برای دانشمندان تفاوت خیلی بزرگی است.

برای کسانی که اخبار فاجعه نفتی خلیج مکزیک را با پشتکار دنبال می‌کنند، وایرد یک خبر جدید دارد که مطابق معمول خبرهای این زمینه اصلا خوشایند نیست! وایرد با نمایش مدل رایانه‌ای جریان‌های آبی منطقه، توضیح داده که جریان آبی سریعی در خلیج مکزیک به نام جریان حلقه‌ای وجود دارد که به سمت شمال می‌رود. این جریان می‌توان طی ماه‌های آینده، با جابه‌جا کردن آب‌های سطحی، لکه نفتی را تا سواحل اقیانوس اطلس گسترش بدهد.

اما وایرد اولین عنوان خبری دیروز خود را به یافته تازه‌ای در مورد سیر تحول زمین اختصاص داده است. در حدود 2.5 تا 3.8 میلیارد سال پیش، خورشید 30 درصد ضعیف‌تر از امروز بوده و بنابراین، زمین می‌بایست یخ می‌زد، اما شواهد نشان می‌دهند که اقیانوس‌ها در آن دوره کره زمین دارای آب مایع بوده‌اند. اما چگونه؟ مدل‌های جدید می‌گویند در آن زمان لایه‌ای از مواد آلی اطراف زمین را فرا گرفته بوده که باعث گرم ماندن زمین می‌شده است.

دنیای زیر آب، همیشه به عنوان سمبل آرامش تصور می‌شود. اما در دوران ما، با موتور قایق‌ها،‌ رادارها، ‌انفجارها و چندین و چند عامل پر سر و صدای دیگر، حتی ماهی‌ها هم زیر آب آسایش ندارند! وایرد دیروز طی گزارشی اعلام کرده که ماهی‌ها از آلودگی صوتی زیر آب آزار می‌بینند. پیش از این بیشتر به تاثیر صدا بر نهنگ ها پرداخته شده بود، اما ظاهرا این مسئله روی سایر ماهی‌ها هم اثر می‌گذارد.

سای‌سنترال اولین عنوان خود را به مطالعه جدیدی در مورد تماشای ویدئو از طریق اینترنت اختصاص داده است. در این گزارش آمده که 70 درصد آمریکایی‌ها به صورت آنلاین ویدئوهایی که می‌خواهند را تماشا می‌کنند. خب البته نباید عواملی مثل اینترنت پرسرعت را ندیده گرفت. شاید ما با خواندن این خبر فقط می‌توانیم بگوییم خوش به حالشان که اینترنت پرسرعت دارند!

سی‌ان‌ان دیروز علاوه بر شبکه‌های اجتماعی مجازی، سری به چین یا بهتر است بگوییم دانشجویان چینی مقیم هنگ‌کنگ زده است.


این گزارش یکی از دلایل عمده خروج دانشجویان از چین را دیوارهای بلند دنیای مجازی در چین می‌داند. سانسور فراوان و عدم امکان دسترسی کافی به دنیای ذاتا گسترده اینترنت، بحثی است که مدت‌هاست اخبار مربوط به دنیای فناوری در چین را تحت تاثیر خود قرار داده است.

تکنولوژی‌ریویو هم در بین اولین عناوین خبری دیروز خود،‌ اعلام کرده که ال‌جی به زودی نسل تازه‌ای از نمایشگرها را وارد بازار خواهد کرد که هم کم‌مصرفند و هم وضوح تصویر و رنگ بسیار بالایی دارند. این نمایشگرها از موادی در ابعاد نانو به نام نقطه‌های کوانتومی استفاده می‌کنند و قرار است که روی ال.ای.دی‌ها را حسابی کم کنند.

خب در بازار رقابت دنیای فناوری،‌ فعلا رایانه‌های لوحی یا تب‌لت‌ها حرف اول را می‌زنند. آی‌پد اپل البته همچنان خبرسازترین است. تلگراف دیروز نوشته که آی‌پد برای افراد نابینا یا دچار مشکلات بینایی، به لطف برنامه کاربردی بسیار مناسبی که دارد، به سادگی قابل استفاده است و به همین دلیل هم از مرکز ملی سلطنتی افراد نابینا در انگلستان جایزه‌ گرفته است.

همچنین تلگراف گزارش می‌دهد که در این بازار داغ، سامسونگ هم دست به کار شده و در توییتر خود اعلام کرده که به زودی یک رایانه لوحی 7 اینچی را روانه بازار خواهد کرد که به سیستم‌عامل آندروید گوگل مجهز است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 66406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پاشا IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
    0 0
    عالی
  • بدون نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
    0 0
    akhe man nemidunam in che bimari ke harchi mahsoole jadid apple mide hame mokhalefeshan va tablighate manfi mikonam vali bade ye moddat pooze hameie mahsoolate moshabeho mizane
  • iEhsan IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
    0 0
    enteshar dahandeye in khabar ehtemaln az nokia seri 1100 estedade mikone ke hich khabari az donyaye technology va gooshi nadare gooshi iphone behtarin ekhterae tolide daste bashare ke ba emkan jailbreak kardan mitoonid behtarin barnamehaei ke too omretoon nadidino roosh be soorate raygan dashte bashid age etela ate bishtar khastin man mitoonam komaketoon konam LOVE APPLE
  • Bazi4ir IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
    0 0
    مطلب زیبایی بود چشم نمی خریم
  • بدون نام IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۵
    0 0
    اگر هفته ای چند بار از این خبرهای جامع و مفید بگذارید عالی می شود.
  • امید حمیدی IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۵
    0 0
    اوایل که آیفون آمده بود می نوشتند صد دلیلی که آیفون نخرید.! آیفون دنیای ارتباطات موبایلی را دگرگون کرد و همه را به تعظیم واداشت.اپل اگر پشم گوسفند هم تولید کند آنقدر حرفه ای و خوب میسازد که یک جماعت زیادی برایش یک هفته شب و روز توی صف بخوابند.فقط کافیست اپل داشته باشید تا بدانید قبل از آن چقدر عمرتان به تباهی رفته. Think Different
  • Apple N IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۶
    0 0
    حتما می خرم
  • میثاق IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام خيلي عجيبه که هنوز 4g نيومده اين همه حرف و حديث پشتشه آخه خالي بندي تا اين حد
  • saman IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    0 0
    این اصلاخبر بدی نبود چون با دور زدن اپل گوشی رو جلبرک میکنیم و هر برنامه ای که بخایم روش میریزیم(بدون پول)