سازمان ها بر اساس واقعیات موجود به مردم آگاهی دهند

فرمانده انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی به دنبال این نیست که دستگاه های مقصر در وقوع جرم را معرفی کند، اما سازمان های مرتبط نیز می بایست بر اساس واقعیات موجود، به مردم آگاهی دهند تا در مواردی که مربوط به پلیس نیست، مردم برقراری وضعیت مطلوب را از نیروی انتظامی انتظار نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، سردار "منوچهر امان اللهی" در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک میان فرماندهی انتظامی استان و اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: جایگاه و سهم آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان بر هیچ کس پوشیده نیست.


وی افزود: نیروی انتظامی نیز از یک دهه قبل، اقدامات و مأموریت های خود را به سمت پیشگیری از آسیب ها و جرایم سوق داده و آثار و نتایج مطلوبی را بدست آورده است.


مقام ارشد انتظامی استان خاطر نشان ساخت: متأسفانه در فرهنگ عمومی استان، نواقص و کاستی ها بیشتر از اقدامات اثرگذارِ صورت گرفته، خودنمایی می کند، اما خوشبختانه زحمات و تلاش های انجام شده برای اهل خرد، روشن است.


سردار امان اللهی گفت: نسبت دادن قصور و کوتاهی در یک بخش جزئی به کل جامعه هدف، درست نیست و نباید به خاطر اشتباه یک معلم و یا پلیس، تمام عملکرد این دو حوزه زیر سوال برود و مورد انتقاد غیرمنصفانه قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه آسیب ها و مشکلات عدیده ای گریبانگیر استان است، تصریح کرد: تنظیم و مدیریت روابط میان دستگاه های مختلف هنر بسیار بزرگی است که نبود نسخه واحد در این بخش، به معضلی جدی تبدیل شده است.


وی ادامه داد: نیروی انتظامی به دنبال این نیست که دستگاه های مقصر در وقوع جرم را معرفی کند، اما سازمان های مرتبط نیز می بایست بر اساس واقعیات موجود به مردم آگاهی دهند تا در مواردی که مربوط به پلیس نیست، مردم برقراری وضعیت مطلوب را از نیروی انتظامی انتظار نداشته باشند.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان ساخت: معتقد هستیم که هر چه در بخش آموزش تلاش و سرمایه گذاری کنیم در تنظیم امور و مأموریت ها و در نهایت ایجاد جامعه ای سالم، موفقیت های بیشتری کسب خواهیم کرد.


نسل امروز بیشترین تأثیر را از محیط خارج از مدرسه دریافت می کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم عنوان کرد: میان نیروی انتظامی و آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگ کاری وجود دارد و امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه، زمینه همکاری های فرهنگی و اجتماعی بیشتری فراهم شود.


"سلیمان محبی" افزود: 325 هزار دانش آموز، نسل آینده استان را تشکیل می دهند و تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که با همکاری پلیس و سایر سازمان های مرتبط، افراد سالمی را تربیت کنیم.


وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی روز به روز جدیدتر می شوند، تصریح کرد: نسل امروز بیشترین تأثیر را از محیط خارج از مدرسه دریافت می کند و فعالیت گسترده فضای مجازی، مسئولیت آموزش و پرورش را سنگین تر کرده است.


این مقام مسئول ادامه داد: اقدامات تربیتی در گذشته ساده تر بود و دانش آموزان هدایت ها و راهنمایی های معلمان را در زندگی خود به کار می بستند، اما تغییرات صورت گرفته و افزایش دسترسی ها به منابع مختلف، مسئله آموزش و تربیت را به خارج از مدرسه سوق داده است.


محبی متذکر شد: اگر بتوانیم دانش آموزان را در سنین بلوغ حفظ کنیم، کشتی زندگی آنها از این مرحله به بعد نیز در مسیر درست به حرکت خود ادامه می دهد، اما از آنجایی که بخشی از مردم برای تأمین معیشت و ارتزاق، جوانان و نوجوانان را گرفتار آسیب های اجتماعی به ویژه موادمخدر می کنند، رسیدن به این مهم را دشوار کرده است.


وی در پایان با اشاره به اینکه پیشگیری از برخورد مقابله ای موثرتر است، افزود: با تمام توان در خدمت نیروی انتظامی استان هستیم و تلاش ها و اقدامات خود را در نقاط آسیب پذیر استان متمرکز خواهیم کرد تا شاهد کاهش معضلات اجتماعی باشیم.


نظام مراقبت اجتماعی و کاهش عوامل مخاطره آمیز تقویت می شود
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز در این جلسه بیان داشت: روند ارتباط گیری نیروی انتظامی با معاونت تربیت بدنی و سلامت و نیز اداره آسیب های اداره کل آموزش و پرورش از قبل وجود داشته است و انعقاد این تفاهم نامه، استحکام هرچه بیشتر فعالیت ها را به همراه دارد.


سرهنگ "محمدرضا آمویی" تصریح کرد: برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فضای مجازی، برپایی نمایشگاه های مشترک، همایش ها، کارگاه های تخصصی برای کارکنان و دانش آموزان و حضور کارشناسان مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی در سطح مدارس از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.


وی افزود: طی دو سال گذشته برنامه تئاتر درمانی نیز به برنامه های هفته ناجا اضافه شد که استقبال مردم از این اقدام نیروی انتظامی، ما را بر آن داشته است که این بخش را تقویت کنیم.


این مقام انتظامی در پایان گفت: ارتقای دانش و مهارت های دانش آموزان والدین آنها و کارکنان مدارس، برگزاری جلسات شورای پیشگیری از آسیب ها و حوادث اجتماعی و اجرای مصوبات انها، حضور کارکنان انتظامی در جلسات انجمن اولیا و مربیان، اجرای طرح های علمی و پژوهشی، ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به دانش آموزان، والدین آنها و کارکنان مدارس و نیز تقویت و توسعه نظام مراقبت اجتماعی و کاهش عوامل مخاطره آمیز و تهدید کننده اقشار، از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =