۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

ایسنا نوشت:معاون پایش و نظارت محیط‌زیست ایلام، از مردم خواست تا به حیات‌وحشی که در بارندگی برف و سرما به حاشیه روستاها و شهرها کوچ می‌کنند با مهربانی رفتار کنند

«علی‌طاهر سارایی» اظهار کرد: با توجه به بارش باران،برودت هوا و بارش برف در ارتفاعات، احتمال پناه آوردن پرندگان و حیات‌وحش به دلیل سرما و کمبود مواد غذایی به سمت حاشیه شهرها به ‌ویژه روستاها وجود دارد لذا از مردم درخواست داریم با مهربانی با حیات‌وحش رفتار کنند.

وی با بیان اینکه در فصل سرما دانه پاشی و علوفه دستی برای حیات‌وحش ایلام پیش‌بینی‌شده است، افزود: با شروع فصل سرما و پراکندگی گونه‌های جانوری در استان ایلام اداره کل محیط‌زیست استان در خصوص حفاظت و نگهداری از زیست‌بوم‌های جانوری فعالیت‌هایی خود را دوچندان کرده است.

سارایی با اشاره به اینکه استان ایلام با داشتن 194 گونه پرنده و 34 گونه پستاندار یکی از استان‌های شاخص درزمینهٔ حیات‌وحش در استان‌های کشور است، خاطرنشان کرد: زیست‌بوم استان ایلام دارای اهمیت بسیاری است به‌اندازه‌ای که حفاظت و نگهداری از آن می‌تواند این میراث گران‌بها را برای نسل آینده حفظ و نگهداری کند.

معاون پایش و نظارت محیط‌زیست ایلام تصریح کرد: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود درصورتی‌که حیات‌وحش و گونه‌های از پرندگان یا حیوانات در اثر گرسنگی به مراکز مسکونی مراجعه کردند حتماً مراتب را از طریق شماره تلفن 1540 و یا ادارات تابعه محیط‌زیست در شهرستان‌ها گزارش دهند.

وی ادامه داد: مردم هم می‌توانند محیط‌بانان دلسوزی بوده و نقش تأثیرگذاری در حفظ گنجینه‌های حیات‌وحش در استان ایلام باشند.

سارایی بابیان اینکه حیوانات در فصل سرما جهت رفع نیازهای حیاتی به مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند و هیچ خطری برای انسان ندارند تأکید کرد: جانوران در فصل سرما به علت نزدیکی به جوامع شهری آسیب‌پذیر هستند و ما نباید از این فرصت سو استفاده کنیم چراکه آنان به ما پناه آورده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =