مهر نوشت:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از زیست ۴۵ راس گوزن زرد ایرانی در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ خبر داد.

مازیار سلیمان نژاد گفت: برنامه تکثیر و احیاء گوزن زرد ایرانی سال ۸۶ با انتقال شش راس گوزن زرد از جزیره اشک دریاچه ارومیه به استان ایلام آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط زیستگاهی منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ و سازگاری گونه با محیط ، تعداد گونه ها در سال ۹۴ به بیش از ۵۰ راس افزایش یافت بطوریکه ۱۰ راس گوزن به منظور تعدیل جمعیت به سایت گوزن زرد استان یزد منتقل شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: هم اکنون نیز ۴۵ راس شامل ( ۱۵ نر ، ۱۶ ماده و ۱۴ راس نابالغ ) در سایت تکثیر گوزت زرد ایرانی استان ایلام با مساحت ۴۰ هکتار زیست می کنند.

سلیمان نژاد یادآور شد: تاسیسات موجود در این سایت شامل آبشخور ، منبع ذخیره آب ، سیلوی نگهداری علوفه ، ساختمان و برج نگهبانی ایجاد شده و ساختمان سرپرستی نیز با مساحت ۵۰ متر مربع سال گذشته احداث شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته در نتیجه سیل مخرب بخشی از تاسیسات این سایت تخریب شد که با تلاش های صورت گرفته نسبت به بهسازی و تعمیر آنها اقدام شد.

استان ایلام از تنوع جانوری بسیاری خوبی برخوردار است بطوریکه تاکنون ۱۹۵ گونه پرنده، ۱۳۸ پستاندار و ۱۳۱ نوع ماهی در این استان شناسایی شده اند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =