۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۹

«آواز گنجشک‌ها» مجید مجیدی، فیلسوف، سیاستمدار، جامعه‌شناس، جانور‌شناس، فیلمساز و ... در آمریکا به نمایش درآمد.

«آواز گنجشک‌ها» ساخته مجید مجیدی، فیلسوف، سیاستمدار، جامعه‌شناس، جانور‌شناس، فیلمساز و غیره معاصر در آمریکا به نمایش درآمد. خبرگزاری فارس نوشته بود که این متفکر بزرگ معاصر در گفتگویی تلفنی با خبرنگار لس‌آنجلس‌تایمز از مسائل مهمی در باب مدرنیسم و وظیفه آن در قبال زندگی بشری و اندازه مغز شترمرغ‌ها و رابطه شترمرغ و سیاست و اهمیت امیدواری پرده برداشت و گره‌گشایی کرد.

وی گفت: شترمرغ‌ها حیوانات احمقی هستند.

در واکنش به این اظهار‌نظر انجمن شترمرغ‌های مقیم مرکز بیانیه‌ای شدید‌اللحن صادر کرد با عنوان: «شترمرغ‌های جهان متحد شوید.» وی افزود: به گمانم مغز شترمرغ‌ها به اندازه یک گردو یا یک فندوق کوچک باشد.

صنف خشکبار‌فروشان مقیم مرکز نیز در بیانیه‌ای شدید‌اللحن عنوان کردند که: «آقای مجیدی یا تا به حال گردو و فندق ندیده‌اند، یا گردوی خیلی ریز و فندق خیلی درشت خریده‌اند. چون حجم اینها دست‌کم سه، چهار برابر همدیگر است. ایشان با این سیستم متریک جدید‌شان چه طوری قاب‌بندی می‌کنند در نماهاشان؟»

مجیدی بعد از پرداختن به موضوع مهم اندازه مغز شتر‌مرغ چنین گفت: «هر موقع که به شترمرغ‌ها نگاه می‌کنم به یاد بعضی از سیاستمدارانی می‌افتم که بدن‌های بزرگ و جثه‌های قوی دارند اما به شیوه‌ای رفتار می‌کنند که همگان درمی‌یابند مغزشان بسیار کوچک است.»

در واکنش به این اظهارات کلیه سیاستمداران کوچک جثه مقیم مرکز جداگانه از وی تقدیر کردند. بخش اعظمی از سیاستمداران چاق هم رژیم گرفتند و به طور کلی کسی از این گفته ناراحت نشد، چون همه معتقدند که خیلی خوب و با حال و فهم و کمالاتند. تنها گروهی که به این بیانات مجیدی واکنش نشان داد، خانواده «ادی امین» دیکتاتور قوی جثه و چاق اوگاندایی بودند که در بیانیه‌ای به زبان اوگاندایی نوشتند: «مجید جون سر جدت بابابزرگ ما رو بی‌خیال شو.» دکتر اتکینز هم در نامه‌ای سرگشاده به همه سیاستمداران چاق جهان گفت: «ما شما را ظرف یک ماه به سیاستمداری فهمیده تبدیل می‌کنیم. رژیم ما بهترین است.»

ائتلاف جراحان مغز و اعصاب و جانور‌شناسان مقیم مرکز هم در بیانیه‌ای شدید‌اللحن اشاره کردند: «اولاً اندازه مغز ربطی به فهم و شعور ندارد، ثانیاً شترمرغ‌ها میلیون‌ها سال است که در سازگاری مطلق با طبیعت زندگی می‌کنند، پس باهوشند.»

انجمن قیاس مع‌الفارق ایران هم در بخشنامه‌ای قیاس آقای مجیدی را بهترین نمونه برای قیاس مع‌الفارق دانست. مجیدی در حاشیه شترمرغ به بحث سنت و مدرنیسم نیز پرداخت. وی گفت: «مدرنیسم باید در خدمت بشریت باشد.»

دکتر رضا داوری اردکانی در مقاله‌ای از مجیدی به عنوان بزرگ‌ترین فیلسوف مشرق‌زمین بعد از ابن‌رشد نام برد و در ادامه افزود، فقط بد نیست ایشان یک بار دیگر رابطه مدرنیسم و بشریت را در آثار کافه فیلسوفان معاصر بازخوانی کنند.

مجیدی در پایان گفت: «امید راهی برای مستولی شدن بر مشکلات است.»

ستاد انتخاباتی دکتر محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای از این جمله مجیدی تشکر کرد. در این نامه آمده است: «به راستی که امید چیز خوبی است. در هر شرایطی آدم به امید زنده می‌باشد.»

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =