۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۹

شهرام شکیبا

دیروز داشتم روزنامه را ورق می‌زدم و فکرهای خیلی عمیقی درباره مفهوم «انسان» و «بودن» در سر داشتم: من فکر می‌کنم، پس هستم. با این حساب آدم‌ها دو دسته‌اند: آنها که فکر می‌کند، پس هستند و آنها که فکر می‌کنند که فکر می‌کنند، پس فکر می‌کنند که هستند. اما آیا به راستی آنها که فکر نمی‌کنند که فکر می‌کنند که فکر می‌کنند، اساساً هستند؟ یا فکر می‌کنند که هستند؟ یا چون فکر نمی‌کنند، نیستند؟ پس اگر نیستند، چرا هستند؟ نکند نیستند و ما فکر می‌کنیم هستند؟ اگر آنها نیستند، پس ما که فکر می‌کنیم آنها هستند، هستیم، یا نیستیم؟

کم‌کم داشتم در مفهوم «انسان‌» و بودن به یأس می‌رسیدم که بحمد‌الله چشمم به یک تیتری در صفحه 9 روزنامه خورد و حواسم پرت شد. «وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد: تأسیس بانک انسانی ایران و ونزوئلا». خب با این حساب الباقی بانک‌ها غیر انسانی‌اند؟ یا همه بانک‌ها انسانی‌اند و برخی که ونزوئلا یک طرفش باشد انسانی‌ترند؟ نه! حتماً مفهوم را در نیافته بودم.

چون نمی‌دانستم «بانک انسانی» چیست، پرس‌و‌جو کردم. حتی با مؤسسه رویان هم تماس گرفتم. ولی آنها یک چیز‌هایی گفتند که نمی‌شود نوشت. چون ناموس توی ماشین نشسته و خوبیت ندارد.

لذا با روابط عمومی این بانک تماس گرفتم تا برخی ازخدمات ویژه‌اش را معرفی کند.

وام ازدواج و مسکن: چون وام ازدواج و مسکن را همه بانک‌ها و صندوق بسیار فعال و کارشناسی شده مهررضا می‌دهند و هیچ مشکلی در این دو زمینه نیست، لذا بانک مذکور اقدام به پرداخت وام برای تأسیس خانواده پرجمعیت می‌نماید.

صندوق امانات: صندوق امانات این بانک در واقع یخچال‌های کوچکی باید باشد که یک چیزهایی را برای روز مبادا، آنجا فریز می‌کنند و نگه می‌دارند.

وام تأسیس بنگاه‌های زودبازده: برای گرفتن این وام وثیقه لازم است ولی چون بانک مذکور انسانی‌ است، وثیقه نیز باید انسانی باشد، لذا می‌توانید مادرزن یا مادر شوهر خود را به عنوان وثیقه به بانک انسانی ایران - ونزوئلا بسپارید که اگر قسط ندادید و وثیقه‌تان ضبط شد، متضرر نشوید.

بازرسین ویژه: طبیعی‌ است که برای هر یک از موارد فوق بازرس ویژه‌ای از جانب بانک لازم است. کلیه بازرسان این بانک از افراد متعهد، متأهل و چشم پاک انتخاب شده‌اند.

بانک انسانی ایران - ونزوئلا خدمات ویژه‌ دیگری نظیر حساب‌های سپرده کوتاه مدت، بلند مدت، شبکه شتاب، کارت خرید اقلام ضروری و ... نیز ارایه می‌کند که در مراجعات حضوری به استحضار شهروندان گرامی خواهد رسید.

به امید همکاری‌های تنگاتنگ‌تر و همه‌جانبه‌تر بین ایران و کشور دوست، برادر و ندار ونزوئلا، یا بالعکس.

­روابط عمومی بانک انسانی ایران و ونزوئلا

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 5926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =