رویداد اردیبهشت هنر ازنا در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب تا دائمی شود/ پیشنهاد برگزاری روز فرهنگی ازنا در فرهنگسرای نیاوران

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر برگزاری رویداد "اردیبهشت هنر ازنا" را کار بسیار ارزشمندی برای تجلیل از فعالان فرهنگ و هنر این شهرستان عنوان و پیشنهاد کرد تا این موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و با مصوب شدن آن ، این رویداد بصورت دائمی همه ساله با شکوه در همین شهرستان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از صندوق اعتباری هنر، سید مجید پور احمدی در آئین و جشن اردیبهشت هنر ازنا و گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بزرگ و حماسه سرای ایرانی که در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا برگزار شد با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این رویداد و جشن بزرگ تجلیل از اهالی فرهنگ و هنر ازنا ، گفت: خیلی خوشحال هستم در کنار رشته کوه اشترانکوه با شما فرهنگ دوستان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر در این شهرستان صحبت می کنم.

وی در ادامه صحبت های خود به ویژگی های شهرستان ازنا از جمله طبیعت بکر، جاذبه های گردشگری، تنوع زیستی و فرهنگی این شهرستان اشاره کرد.
رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر، هنر دوستی این خطه از کشور را به عنوان یکی از مهمترین شاخص های شهرستان ازنا برشمرد و گفت: در تاریخ نام شما در عرصه های مختلف از جمله در مقاومت، همراهی با نهضت حضرت امام خمینی(ره) که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، دوران دفاع مقدس با رشادت های مثال زدنی که پدران و برادران شما انجام دادند و تقدیم شهدایی که به نسبت جمعیت جز شهرهای شاخص کشور هستید، همواره می درخشد.
پوراحمدی ادامه داد: شما مردم این خطه با تربیت شخصیت های برجسته ای که در این شهرستان رشد کردند و صاحب آوازه و تاثیر گذاری در عرصه فرهنگ و هنر کشور بلکه فرهنگ جهانی شدند نام نیکی را از خودتان به یادگار گذاشتید.
به گفته وی،ما می توانیم برای این شهرستان نام ازنا فرهنگی را برگزینیم و متناسب با آن برنامه هایی را تدوین نماییم.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ و هنر یک زیر ساخت بزرگ در تربیت انسان است و انسان های بزرگ، کشور را می سازند، گفت: همه حاضرین در جلسه علاقه مند به فرهنگ هنر هستید در واقع نمونه جمع کوچکی از این شهرستان هستید.
وی به برگزاری و بازدید ازآثار نمایشگاه برپا شده در حاشیه این همایش اشاره کرد و گفت: آثار بسیار ارزشمند و فاخری را از هنرمندان مشاهده کردم که چیزی از هنرمندان تراز اول کشور کم ندارد.
به گفته وی، آنچه شاید کم است امکانات، توجه، اهتمام و برنامه ریزی ما مسئولان برای رشد و برای دیده شدن شما هنرمندان این خطه است که باید در این زمینه با کمک فرماندار جوان و انقلابی، فرهنگ دوست ازنا بتوانیم دست در دست هم زمینه های لازم برای شکوفایی هرچه بیشتر فرهنگ و هنر این دیار را فراهم کنیم.
پوراحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه های نکوداشت داشت و تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر استان ها ذیل سفر هفت بحر هنر اشاره و خاطرنشان کرد: در این برنامه ها که تاکنون در چندین استان و شهرستان برگزار شده طی مراسم باشکوهی با حضور هنرمندان و شخصیت های برجسته و شاخص عرصه فرهنگ و هنر کشور از همه افراد فعال و پیشکسوت و نامدار در رشته های مختلف فرهنگ وهنر تجلیل بعمل می آوریم.
رئیس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه از طرح فردا به عنوان طرحی جدید یاد کرد و گفت: این طرح که در آینده نزدیک آغاز می شود بر روی شناسایی استعدادهای جوان و نخبه حوزه فرهنگ و هنر و کسانی که زمینه رشد دارند کار می شود و ضمن شناسایی و معرفی آنها، با حمایت از این هنرمندان جوان زمینه بهبود کسب و کارهای این افراد را نیز فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین به شور، هیجان و نشاط حاضران در این همایش اشاره کرد و گفت: حمایت از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری خصوصاً در مناطق کم برخوردار یکی از مهمترین برنامه صندوق اعتباری هنر است.
پوراحمدی ابراز امیدواری کرد تا برگزاری مراسم های تجلیل و تکریم از فعالان فرهنگی و هنری زمینه الگو سازی و رشد جوانان و عزیزان علاقه مند به فرهنگ و هنر را فراهم شود.

رویداد اردیبهشت هنر ازنا در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب تا دائمی شود/ پیشنهاد برگزاری روز فرهنگی ازنا در فرهنگسرای نیاوران
رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود ، هنر را عامل انتقال فرهنگ، انتقال تجربه و زمینه ساز ایجاد انگیزه برای رشد جامعه عنوان کرد و افزود: ما در صندوق اعتباری هنر وظیفه حمایت از جامعه فرهنگ و هنر در سراسر کشور را داریم.
پوراحمدی به تماس تلفنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حین برگزاری مراسم با وی اشاره کرد و ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمی وزیر محترم فرهنگ، از قول ایشان گفت: آقای وزیر به بنده تأکید کردند هرچه می تواند به اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ازنا توجه داشته واز هیچ حمایتی دریغ نکنید.
پور احمدی در ادامه گفت: با توجه به فرهنگ غنی این منطقه از کشور، بهتراست هفته ای را برای این رویداد تعریف کرد تا در طول آن برنامه های مختلفی برای حوزه فرهنگ و هنر شهرستان ازنا برگزار شود.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی این مجموعه با کمک مسئولان شهرستان ازنا برای برگزاری یک رویداد و روز فرهنگی ازنا در تهران در مجموعه فرهنگسرای نیاوران خبر داد و گفت: آمادگی داریم که یک روز را به رویداد فرهنگی ازنا در فرهنگسرای نیاوران اختصاص داده و آن را مورد حمایت قرار می‌دهیم.
وی افزود: با این کار، هنرمندانی که در ازنا تلاش می کنند آثار و هنر خودشان را در فرهنگسرای نیاوران تهران در کنار اساتید برجسته به نمایش خواهند گذاشت.
رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود از مجموعه صندوق اعتباری هنر به عنوان بزرگترین مجموعه حمایتی از هنرمندان، فعالان فرهنگ و هنر، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت نام برد و اظهار داشت: هم اکنون جمع بزرگی بالغ بر ۱۰۳ هزار نفر اعضای این صندوق را تشکیل می دهند که هر روز بر جمعیت اعضای تحت پوشش افزوده می شود.
پوراحمدی به انجام بیش از ۳۶ خدمت برای هنرمندان سراسر کشور توسط صندوق هنر اشاره کرد و گفت: بیش از۶۰ هزار نفر از اعضای ما از خدمات تأمین اجتماعی بهره مند هستند و بیش از ۴۵ هزار نفر نیز از خدمات بیمه درمان تکمیلی برخوردارند.
وی اضافه کرد: همچنین به تعداد زیادی از اعضا تسهیلات بدون بهره در قالب تسهیلا ضروری و کارآفرینی، بلاعوض پرداخت شده است.
به گفته وی در قالب انواع طرح ها از اصحاب فرهنگ و هنر حمایت می شود از جمله طرح هایی مانند حمایت از چاپ کتاب، حمایت از تولید آثار و... که انشالله از هنرمندان مستعد ازنا نیز حمایت خواهیم کرد.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در ادامه به فعالیت شرکت تجارت هنر پروانه با عنوان قاب هنر که ذیل صندوق هنر فعالت می کند اشاره کرد و گفت: شرکت پروانه زمینه توانمند سازی هنرمندان را با سفارش آثار فراهم می کند. هم اکنون ده ها نفر از هنرمندان در این پروژه کار می کنند و از درآمد پایداری برخوردار شده اند.
به گفته وی، براین باوریم اینگونه اقدامات ضمن توانمند سازی هنرمندان، زمینه ای را فراهم می کند تا هنرمندان بتوانند موفقیت های بیشتری را بدست آورند.
در ادامه این مراسم با حضور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، مقیمی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاتحی فرماندار ازنا و روانشاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از جمعی از هنرمندان، نامداران و پیشکسوتان فرهنگ و هنر شهرستان ازنا تجلیل شد.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =