۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲

خیلی‌‌ها خوششان نمی‌آید که هر شب راس ساعتی مشخص، زباله را به ماشین‌های شهرداری تحویل دهند. برای حل این مشکل، روبات رفتگری طراحی شده که زباله‌ها را در هر ساعت از شبانه‌روز جمع و بازیافت می‌کند.

فاطمه محمدی‌نژاد: دفع زباله برای انسان‌ها اغلب کاری ناراحت‌کننده است. اما داست‌بوت یا روبات خاکروبه‌ای قرار است که این مشکل را حل کند. این روبات خانه به خانه گردش می‌کند و بنا به نیاز زباله‌های منازل را بیرون می‌کشد.

هنگامی که با تلفن همراه با داست‌بوت تماس گرفته می‌گیرید، او از جی‌.پی.‌اس و حسگرهای حرکتی برای تشخیص مکان تماس‌گیرنده استفاده می‌کند. تا زمان رسیدن روبات، تماس‌گیرنده زباله‌هایی را که می‌خواهد به روبات بدهد انتخاب می‌کند و سپس، داست‌بوت آشغال‌ها را بیرون می‌برد یا در مکان مناسب بازیافت می‌کند.

به گزارش پاپ‌ساینس، پژوهشگران آزمایشگاه سانتانا در پیزای ایتالیا، داست‌بوت را به عنوان راه‌حلی برای مشکلات ماشین‌های حمل زباله که تنها در ساعتی مشخص از راه می‌رسند، تولید کرده‌اند. داست‌بات نه تنها تمام ساعات هنگامی که زباله‌های شما آماده بیرون بردن هستند کار می‌کند، بلکه قادر است در کوچه‌های باریک و مناطق مختلف شهری و روستایی نیز حرکت کند.

این داست‌بات که ظاهری دوستانه دارد، قادر است بیش از 31 کیلوگرم زباله را حمل کرده و با سرعت بیش از سه کیلومتر در ساعت حرکت کند. باتری این روبات نیز تا 16 کیلومتر حرکت را تامین می‌کند. در حالی که حرکت روبات‌ها در سطح شهرها ممکن است برای برخی نگران‌کننده باشد، اما ایده یک ماشین حمل زباله آماده به کار برای افرادی است که از دیدن کیسه‌های آشغال کنار پیاده‌روها خسته شده‌اند.

تنها چیزی که باعث تکمیل بیش از پیش داست‌بات می‌شود، این است که لباس‌ها را نیز به خشک‌شویی منتقل ‌کند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • HeSaM AgHa IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۹
    0 0
    عالی بود