به گزارش فارس: عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های شورای فرهنگ عمومی البرز به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در این استان،‌ باید اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی باشد.

مریم قهرمانی‌صارم با اعلام این خبر اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که شهرداری با بعضی از دستگاه‌های متولی امور فرهنگی به صورت موازی اقدامات مشابهی را در سطح شهر انجام می‌دهند که به طور قطع از غنی اقدامات و برنامه‌های فرهنگی کاسته می‌شود.
وی تصریح کرد: حوزه فرهنگی شهرداری باید در کنار دستگاه‌های متولی این امور قرار گیرد تا با بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود، اجرای برنامه‌های فوق تاثیر بیشتری داشته باشد.
نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه برگزاری مراسم عفاف و حجاب توسط سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری و مشارکت شهرداری و شورای شهر کرج تجربه بسیار ارزشمندی قلمداد شده و خروجی آن نیز قابل توجه داشته است، گفت: از آنجایی که سازمان تبلیغات اسلامی به مراتب بیشتر از شهرداری به موضوعات اعتقادی و مذهبی اشراف دارد، می‌تواند اقدامات موثری را در این حوزه انجام داده و اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.
قهرمانی‌صارم با اشاره به وظائف ذاتی شهرداری در حوزه فرهنگی گفت: یکی از این وظائف ذاتی و اصلی، ترویج فرهنگ شهروندی است و در این زمینه باید به صورت تخصصی و تاثیرگذار طرح‌هایی تدوین و در سطح شهر اجرا گردد.
وی بیان داشت: شهرداری تهران در حوزه فرهنگی تجارب بسیار موفقی دارد که می‌توان از این تجربیات به فراخور اعتبارات در اختیار شهرداری کرج، الگوبرداری کرده و از اعتباراتی که به تفکیک در شورای شهر در خصوص مراسم‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی و هنری اختصاص یافته است، بهترین بهره‌برداری صورت پذیرد.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر افزود: شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان به عنوان بالاترین مرجع تعیین خط و مشی فرهنگی تمامی دستگاه‌ها، به واسطه حضور مدیران دستگاه‌های متولی امر و با ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان البرز، به طور قطع با درک بهتر از نیازهای واقعی شهر و استان، مسیر اقدامات فرهنگی را روشن ساخته است.
قهرمانی‌صارم اظهار داشت: بنابراین دستگاه‌های متولی امور فرهنگی در بخش‌های مختلف باید بر اساس سیاست‌گذاری‌های شورای فرهنگ عمومی فعالیت‌های فرهنگی خود را طراحی و هدایت کنند.
وی با اشاره به دیدگاه‌های نماینده ولی فقیه در استان البرز در حوزه فرهنگی گفت: نظرات ایشان می‌تواند راهگشای مقابله با تهاجم برنامه‌ریزی شده دشمنان اسلام و انقلاب و ملت ایران باشد و به طور قطع رعایت آنها و تدوین چشم‌انداز فرهنگی استان، با نگاه کلان به خلع‌های فرهنگی و آموزه‌های دینی و مذهبی‌ می‌تواند در بسیاری از موضوعات مربوطه موثر بوده و به عطش فرهنگی جامعه پاسخ دهد.
مریم قهرمانی‌صارم در پایان با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و به ویژه فرهنگی بدون همراهی و مشارکت مردم نتیجه بخش نخواهد بود، تصریح کرد: شهروندان به عنوان سهام‌داران واقعی شهر باید در متن تمام اقدامات به ویژه برنامه‌های فرهنگی حضور داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =