شورای آموزش و پرورش برای رفع مشکلات دانش آموزان با هیج دستگاه مسئولی مماشات نکند

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج، گفت: شورای آموزش و پرورش باید نسبت به پی گیری اقداماتی که در شرح وظایف دستگاه های مسئول در خصوص آن وجود دارد، با جدیت عمل نماید و در این مسیر با هیچ دستگاه مسئولی مماشات نکند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، " محمد تقی ایرانی" با بیان این مطلب در نشست شورای آموزش و پرورش این کلانشهر تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از حساس ترین بخش های نظام است. چرا که با تریبت و علم آموزی فرزندان جامعه سرو کار دارد که آینده کشور به دست آنهاست. شان و جایگاه آموزش و پرورش در نظام تربیتی و آموزشی کشور ایجاب می کند حل مشکلات مربوط به این حوزه در اولویت اقدامات دستگاه های مسئول قرار گیرد و در صورت عدم تعهد آنها به شرح وظایف خود، با جدیت با دستگاه متخلف برخورد قانونی نماید.

معاون استاندار البرز به تعدادی از گزارشات مربوط به وضعیت نابسامان فضای آموزشی در برخی مدارس نقاط محروم اشاره کرده و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، می بایست با استفاده از ظرفیت و توان ادارات و دستگاه هایی که می توانند در ساماندهی فضای آموزشی به آموزش و پرورش کمک کنند بهره ببریم.

ایرانی اضافه کرد: در این راستا شهرداری و شورای اسلامی شهر از مهمترین نهادهایی هستند که باید ضمن پرداخت درصد اعتبارات آموزشی، مانند ادوار گذشته نسبت به همکاری و مساعدت به بخش آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: انتظار ما از شهرداری کلانشهر کرج فراتر از امور معمولی است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه هایی که برطبق قانون نسبت به تخصیص اعتبار به آموزش و پرورش یا رفع مشکلات مدارس و دانش آموزان متعهد هستند، باید در اجرای وظایف خود عزم جدی داشته باشند. چراکه هر آسیبی که به عرصه آموزش و پرورش وارد شود، نتیجه نامطلوب آن دامان کشور را در بلند مدت می گیرد.

فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان خود، به ضرورت تشکیل کمیته بحران در شورای آموزش و پرورش کرج تاکید کرده و گفت: باید کمیته ای متشکل از تعدادی از اعضای شورای آموزش و پرورش تشکیل گردد تا با بازدید از شرایط مدارس و فضای آموزشی دانش آموزان، نسبت به حل مشکلات به صورت فوری اقدام نماید و نتیجه پی گیری خود را به شورا اعلام نماید.

این مسئول خاطرنشان ساخت: با توجه به افزایش طبیعی جمعیت دانش آموزی در هر سال و اضافه بر آن، مهاجرت متوسط 12 هزار دانش آموز به کلانشهر کرج، ما در بسیاری مناطق ناحیه 4 آموزش و پرورش با کمبود کلاس درس مواجه هستیم و امسال ناگزیر خواهیم بودکه از ساختمان های اجار ه ای و حتی کانکس در برخی محلات استفاده کنیم.

وی از مسئولین نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج خواست تا با عزم جدی، تمام توان خود را برای حل مشکل تا قبل از آاز سال تحصیلی جدید به کار گیرند.

گفتنی است آیت الله سید محمد حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در این نشست به عنوان میهمان شورای آموزش و پرورش حضور داشته و به بیان مطالبی در خصوص اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش پرداخت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =