معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه یکی از نهادهای فعال در مبارزه با مفاسد اقتصادی شوراها هستند، بیان کرد: با توجه به اینکه در جامعه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جدی مواجه هستیم، شوراها می‌توانند با همکاری شهرداری‌ها نقش اساسی در این خصوص داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین البرز، محمود عباسی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر کرج، اظهار کرد : همه وظیفه داریم به کرامت انسانی و ارزش‌های حقوق بشری بیش‌ازپیش توجه کنیم.
وی تصریح کرد: حقوق شهروندی همان ارزش‌های حقوق بشری است که در چهارچوب مرزهای جغرافیایی کشور مورد تثبیت قانون‌گذار قرار می‌گیرد.
عباسی با اشاره به اینکه ارزش‌های حقوق بشری نباید تبدیل به ابزاری سیاسی برای خارج کردن رقیب از میدان باشد، گفت: قانون‌گذار باید برای تحقق حقوق شهروندی تلاش کند، چراکه این مهم نیاز همه آحاد جامعه است و پاسداشت حقوق شهروندی وظیفه همه دولت ها است.
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «حقوق بشر جمهوری اسلامی الگوی کشورهای دیگر است» تأکید کرد: از تحقق حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان احیای حقوق عامه یادشده و به‌عنوان حقوق ملت باید پاس داشته شود.
عباسی با تأکید دوباره که تبلور حقوق شهروندی در فرهنگ دینی و آموزه‌های امام راحل موج می‌زند، از حقوق بشر و حقوق شهروندی به‌عنوان گفتمان انقلاب یادکرد.
این مسئول با تأکید بر اینکه حقوق شهروندی مجموعه ارزش‌های است که اعطا کردنی و سلب شدنی نیست، گفت: شوراها، شهرداری‌ها و همه مسئولان باید برای تحقق این مهم در جامعه بکوشند.
وی با اشاره به اینکه در بستر اجتماع نیازمند پرداختن به موضوع حقوق شهروندی هستیم، گفت: کلینیک‌های حقوق شهروندی در تهران و برخی از استان‌ها راه‌اندازی شده است.
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: 360 کلینیک مددکاری اجتماعی داریم که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
عباسی تأکید کرد: در حال حاضر اکثر مردم جامعه درگیر برخی مشکلات در دادسراها و شوراهای حل اختلاف هستند که با راه‌اندازی این کلینیک‌ها می‌توان این مشکلات را با صلح و سازش پیشگیری کرد.
وی راه‌اندازی کلینیک‌های حقوق شهروندی را منوط به یاری شوراهای شهر و شهرداری‌ها دانست و گفت: متأسفانه در جامعه با آسیب‌های اجتماعی جدی مواجه هستیم که برای کاهش این آسیب‌ها همه باید باهم تلاش کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =